Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
bentley-l.jpg

Bentley

Ve svých začátcích firma Bentley Motors, založená v roce 1919, ještě zdaleka neznamenala to, co dnes. Nikdo by si tehdy nemyslel, že se společně s modely Rolls-Royce stane celosvětovým symbolem luxusních automobilů. S Bentley si současníci zakladatele firmy a jmenovce W.O. Bentleyho spojovali především senzační vítězství na legendárních automobilových závodech 24 hodin Le Mans nebo bláznivý nápad postavit Bentley na trase z Cannes do Londýna na startovní čáru vedle vlaku. Jelikož Bentley většinou dorazil v takových soutěžích do cíle jako první, sportovní image značky se etablovala rychle. Bylo tomu tak i poté, co Rolls-Royce svého konkurenta, který se stále více prosazoval v segmentu luxusních vozů, v roce 1931 odkoupil a udělal z něj svou druhou značku. Ta měla nejprve označovat vozy na sportovní pohon s obvyklým pohodlím Rolls-Royce.

Jako dvojčeti Rolls-Royce hrozil automobilce Bentley v roce 1970 konec

Po mnoho desetiletí se pak modely Bentley neprezentovaly jako samostatné vozy, ale technicky téměř identické a esteticky sotva odlišné verze tehdejších limuzín a kabrioletů Rolls-Royce. Od sesterských Rolls-Royce se modely Bentley z řady S a T nebo Bentley Corniche a Mulsanne odlišovaly jen upravenou mřížkou chladiče, kterou místo figurky „Spirit of Ecstasy“ zdobilo logo okřídleného B. Příslib sportovního luxusu se výrobci od 60. let dařilo držet stále méně. Bentley byl proto brzy vnímán spíše jako o něco levnější edice Rolls-Royce. Vlastní image značky se rychle vytratila s poklesem prodejních čísel a když se Rolls-Royce v roce 1971 dostal do finančních potíží a téměř deset let byl závislý jako státní podnik na penězích daňových poplatníků, hrozilo dokonce, že značka Bentley zmizí z trhu.

Situace se změnila až s návratem sportovních modelů Bentley

Zlom nastal v polovině 80. let po reprivatizaci Rolls-Royce, když se konečně objevila limuzína Bentley Turbo R se sportovním nádechem a cenově zajímavý nástupní model Bentley Eight. Prodejního úspěchu dosáhl Bentley Continental, vyráběný v letech 1991 až 2003, který jako kupé a kabriolet Azure oživil sportovní tradici značky. Přispěly k tomu navíc nové motory od BMW, které poháněly už první Bentley Arnage, představený v roce 1998 jako stěžejní model značky. Díky této modelové ofenzívě se luxusní sportovní vůz Bentley brzy podílel na polovině prodeje Rolls-Royce. Nová autonomní politika značky Bentley byla zřejmě zavedena příliš pozdě a na konci 90. let došly Britům peníze. Koncern byl v roce 1998 rozdělen, stejně jako jeho ochranná známka. Rolls-Royce přešel k BMW, Wolfsburská Volkswagen-Group si zajistila práva Bentley.

Nová modelová řada Bentley v režii VW

V roce 2013 chtěl VW vlastní modelovou řadou, která dostala dnes již tradiční název Continental GT, vrátit značku Bentley na přední příčky ve výrobě luxusních sportovních automobilů. Kromě tohoto dvoudvéřového Gran Turisma s výkonem až 463 kW (630 koní), vytvořeného na stejné platformě jako VW Phaeton byl v roce 2005 přidán do programu sedan Continental Flying Spur a o rok později kabriolet Continental GTC. Dále byla v rámci VW uvedena řada vrcholového modelu Bentley Arnage. navržená ještě za časů Rolls-Royce. V roce 2006 byl uveden na trh kabriolet Bentley Azure, inspirovaný modelem Arnage, o rok později se představilo kupé pod obchodním označením Bentley Brooklands.