Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté BMW řady 7 na AutoScout24

BMW řady 7

BMW 7 je spojením klasiky, luxusu a inovace

Luxusní modely série BMW 7 vyrábí světoznámá německá automobilka se sídlem v Mnichově už od roku 1977. Nabízí se výhradně v provedení sedan nebo limuzína a sází na konzervativní vzhled vyhledávaný klienty toužícími po luxusu a seriózní image. První generace BMW 7 se prodávala mezi lety 1977 a 1986 a už tenkrát se projevily její inovátorské ambice; řada 7 E23 se chlubila na svou dobu neobvyklými vymoženostmi - palubním počítačem, diagnostikou, ABS i airbagem řidiče. Ve své druhé generaci (1986 - 1994) se potom model jasně posunul do kategorie určené movité smetánce - jeho luxusní varianta nabízela integrované telefonní přístroje i faxová zařízení, ale také chladící box na víno, ohřev vody v tryskách ostřikovačů či dvojitá okna. Vůz nejvyšší řady E32 750iL byl prvním automobilem v historii, který měl xenonové světlomety. V roce 1987 se vedle doposud dostupných šestiválcových motorů začal vyrábět i dvanáctiválec.

Sláva i na stříbrném plátně

Třetí generace vyráběná v letech 1994 až 2001 znamenala pro model BMW 7 doslova zlatou éru. Kromě benzínových motorů se začal nabízet i diesel a do výroby přibyla také verze s pětistupňovou automatickou převodovkou. BMW byla navíc první evropskou automobilkou, která do svých vozů zabudovala satelitní navigační systém. V nabídce se objevily mimo jiné i boční airbagy na předních sedadlech, dešťový senzor nebo dvouzónová automatická klimatizace. Vlajkovou lodí výrobce byl sedan E38 750il Armored, který vozil Jamese Bonda v podání Pierce Brosnana v úspěšné bondovce Zítřek nikdy neumírá. V Hollywoodu se uplatnil i model E38 735i - ten pro změnu řídil Jason Statham v akčním snímku Kurýr.

Vodík trochu jinak

V rámci čtvrté generace série BMW 7 představil mnichovský výrobce v roce 2006 svůj první sériový automobil poháněný vodíkem. Světovou novinkou přitom bylo to, že se vodík spaloval přímo ve válcích relativně běžného motoru s vnitřním spalováním. Tím byl vidlicový dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 koní), který s vodíkem ve válcích zvládnul zrychlení na 100km/h za pouhých 9,5 s, přičemž nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. Kontroverzní řadou byl typ E65, navržený v designérském stylu Chrise Bangla. Terčem kritiky se stalo extravagantní pojetí i problematické uživatelské rozhraní iDrive. BMW na tyto připomínky odpovědělo rozsáhlým faceliftem v roce 2005, který nespokojené hlasy částečně uklidnil.

BMW 7 nepřestal překvapovat

Pátá generace BMW 7 přišla do prodeje v listopadu 2008. Typy F01 a F02 byly dostupné i s osmistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem na všechna čtyři kola. Všechny motory této série, až na výjimku varianty 730Li prodávané v Thajsku, byly přeplňované a BMW dokonce uvedla na trh i první vlastní vůz poháněný elektrickým motorem ActiveHybrid7. Zatím poslední generaci odstartovaly v červnu 2015 modely G11 a G12, založené na modulární platformě BMW CLAR. Vývoj se zaměřil na odlehčování vozidel, při jejich konstrukci byla použita kombinace karbonových vláken, vysokopevnostní oceli a hliníku. V nabídce je zahrnutý ultrasilný osmiválec 4,4 l a tři standardní motory - 3,0 l ve verzi benzín a diesel a 2,0 l určený pro hybridní model 740e. Všechny varianty jsou dostupné s osmistupňovou automatickou převodovkou, která se dá propojit se satelitní navigací.

Luxusní sedan z druhé ruky

Na svůj exkluzivní původ a luxusní vzhled jsou na trhu ojetých vozů automobily z řady BMW 7 až překvapivě cenově příznivé. Svým důstojným vzeřením a kvalitním provedením vzbuzují důvěru kupujících a při výběru ojetého vozu se opravdu mohou stát velmi dobrou volbou; vyplatí se ovšem přečíst si důkladně servisní historii. Cena potřebných náhradních dílů se může vyšplhat do nečekaně astronomických částek. Sporná je zejména životnost automatů, jejichž servis bývá finančně náročný. Na druhé straně tyto automobily nezklamou dynamikou a komfortem a navíc přitahují pohledy okolí.