Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
bmw-baureihen-l-01.jpg

BMW

Historie bavorské automobilky BMW (zkratka pro Bayerische Motoren Werke) začíná v roce 1916 založením firmy Bayerische Flugzeugwerke BFW. V té době se v továrně ještě vyráběly letecké motory. Úspěch přišel rychle, takže bylo potřeba najít větší prostory v blízkosti letiště Oberwiesenfeld.

První světová válka přinášela firmě BFW nejprve mnohé výhody, ale o něco později se projevily její negativní důsledky: Poválečná versailleská smlouva zakázala konstrukci leteckých motorů. V důsledku toho byla společnost založena Karlem Rappem a Gustavem Ottou znovu a byla přejmenována na Bayerische Motorenwerke. Takto byla sice stávající společnost a celá její oblast v roce 1922 zachráněna, musel se ovšem hledat jiný produkt. Nejprve to měly být motory člunů a nákladních automobilů. Když se ale úspěch nedostavil, rychle se přešlo na výrobu motocyklových motorů, které měly větší potenciál.

K výrobě prvního automobilu BMW došlo nepřímo. Finančně opět silná společnost koupila automobilku Eisenach. Poslední model firmy Dixi 3/15 byl původně společností převzat a uveden na trh pod jejím vlastním jménem: BMW 3/15. Číslo "3" označuje třídu volantů a "15" uvádí PS. Tento malý vůz byl kupci velmi dobře přijat a vyústil v první vlastní výrobu automobilu značky BMW - 3/20, který dostal 5 koní navíc.

Na to navazující úspěch (mimo jiné díky vítězství v motoristickém závodě na Nürburgringu) přichází v roce 1944 další utlumení: Nálety spojenců těžce poškodily mnichovský závod, americká armáda měla od roku 1945 finanční prostředky a stroje a velkou část peněz poskytla na opravy.

Po tomto ekonomickém propadu přináší BMW na trh v roce 1947 první poválečný motocykl a v roce 1951 automobil BMW 501. Díky jeho kulatému designu se o něm okamžitě začalo mluvit a dostal přezdívku "barokní anděl". Tento prostorný sedan byl také první BMW model kompletně vyrobený v Mnichově. Aby bylo možné navázat na úspěch, byla zahájena výroba sesterského modelu 502 s prvním motorem V8 (osmiválec) na světě, a to o tři roky později. Zároveň se jezdcům Nollovi a Cronovi podařilo získat prvenství ve světovém poháru třídy motocyklů s postranním vozíkem.

K finanční restrukturalizaci společnosti přispěla mimo jiné i Isetta. Toto 12 až 13válcové vozidlo mělo, jakožto spojení automobilu a motocyklu, tři kola a uzavřené tělo, ale jezdilo s motorem motocyklu. Příspěvek BMW k hospodářskému zázraku Německa se prodal 160.000 krát a byl dokonce považován za jakýsi symbol znovuobnovení. Jako reakce na tuto injekci finančních prostředků byl během jednoho roku Albrechtem Graf Goetzem vytvořen designérský stěžejní projekt BMW. Najednou bylo vyrobeno 252 exemplářů modelu BMW 507, a to většinou řemeslnou výrobou, s orientací na přání kupujícího.

O deset let později nabídka již zahrnuje kompletní 5. řadu s úspornějším sportovnějším motorem a výbavou, 3. řadu s až 30 různými modely a 7. řadu, která měla pokrýt luxusní segment.

Dnešní nabídka BMW skýtá jak malé vozy 1. řady, tak klasické vozy 3. řady, sportovní rodinné vozy 5. či 6. řady, luxusní kočár 7.řady nebo terénní vozy X3 a X5. Pro sportovní účely byly navrženy modely M3, MZ4, M5 a M6. Tyto výkonnější verze se dokážou přizpůsobit nejen motorem, ale i designem většímu sportovnímu nasazení a jsou jakýmsi ztělesněním sportovního vozu. Pod heslem "Vaše přání je nám rozkazem" je možné každý model BMW jak v interiéru, tak i v motorovém prostoru vybavit speciálně dle požadavků zákazníka. Vybraný automobil se dá na přání kupujícího zařídit buď jako Coupé, sedan, kabriolet nebo touring.