Přeskočit na hlavní obsah

Najděte ojeté BMW M3 na AutoScout24

BMW M3

BMW M3

Jedná se o vysoce výkonnou verzi BMW 3 vycházející z modelů E30, E36, E46, E90 / E92 / E93 a F80 trojsérie, dostupná jako coupé, sedan a kabrio. Tato inovace z dílen Německé automobilky přinesla silnější motory, vylepšené manipulační a brzdné systémy, zlepšení aerodynamiky auta a lehkých komponentů. Za ojeté vozidlo těchto typů ale zaplatíte víc. BMW M3 je jediným autem, které kdy získalo více titulů než Porsche 911 v motorsportu.

BMW E30 M3 (1985-1992)

S katalyzátorem auto produkuje sílu 195 koní (143 kW) a bez něj 215 koní (158 kW). „Evolution”, známý také jako„EVO2” model, byl schopný síly až 220 koní (160 kW). Model M3 se liší od zbytku serie E30 většími koly a dvanácti panely na karoserii, které zlepšují aerodynamiku. M3 sehrálo i roli závodního auta, zejména v světovém šampionátu rally v letech 1987 až 1989. Později byly vozy řady M3 vybaceny šestirychlostní převodovkou a měly sílu 295 koní. V závodním režimu produkuje přeplňovaný 2,3litrový S14 motor sílu asi 300 koní (224 kW) a se zavedením 2,5litrového motoru v roce 1990 se výkon zvýšil přibližně na 380 koní (283 kW).

E36 M3

Model E36 byl představen v únoru roku 1992 a jako první M3 byl poháněn šestiválcovým řadovým motorem. Zpočátku se vyráběl jen jako coupé, v roce 1994 byly zavedeny také verze cabrio a limuzína.Koncem roku 1995 byly kupé a sedan aktualizovány na 239,4 kilowattů (321 koní) a objem 3,2 litru. Ve stejné době auta dostala nová kola a pětirychlostní převodovku. U kabria proběhly změny až v únoru 1996. Vydalo se 6 speciálních modelů: M3 euro-Spec, M3 Lightweight, M3 GT, M3 GT-R, M3-R a GT2.

E46

Tento model se ukázal světu v říjnu roku 2000, kdy byl představen nový 3,2litrový S54 M motor. Vyráběly se čtyři typy E46: Model M3 GTR, vyrobený v roce 2001 s výkonem 493 koní (368 kW), který vyhrál první a druhé místo na závodní dráze Nürburgring v letech 2004 a 2005; model M3 CSL byl limitovanou edicí zlehčeného BMW, jehož části jsou vyrobeny z uhlíkem vystužených vláken polymerů. CSL obsahuje mnoho technologií k snížení hmotnosti auta převzatých ze závodního BMW z Formule 1. Velká část zvukového systému byla odstraněna spolu s elektrickými sedadly a navigačním systémem. Klimatizace a stereo systémy by mohly být zdarma přimontovány, ale nebyly standardně k dispozici. Do Spojených Států Amerických se tato verze nikdy nedovážela. M3 CS (coupé sport) byla verze prodávaná v Evropě i v Americe a obsahovala několik vylepšení verze CSL.

M3 - čtvrtá generace

Čtvrtá generace BMW M3 byla uvedena na autosalonu v Ženevě v roce 2007. Podobně jako u předchozích generací M3 i čtvrtá generace představila nový motor S65 V8, který má sílu 414 koní (309 kW) při 8300 otáčkách za minutu s maximálním točivým momentem 400 N.m při 3900 rpm. V dubnu 2008 BMW vyrábí sedmistupňovou Getrag převodovku s dvojitou spojkou s názvem M-DKG (Doppel-Kupplungs-Getriebe) nebo M-DCT (Double Clutch Transmission), která snižuje pauzy mezi řazením na méně než desetinu sekundy. E92 M3 GTS bylo představeno v roce 2009, poháněno 4,4litrovou V8 a produkovalo sílu 444 koní (331 kW). Model E90 M3 CRT (Carbon Racing Technology) vyjel na silnice v roce 2011 a měl stejný motor jako GTS. Verze CRT byla ale limuzína s GPS, špičkovým zvukovým systémem a přepychovějšími doplňky.

BMW M3 F80

Automobilka představila model F80 v roce 2014 pouze ve verzi sedan a na rozdíl od svých předchůdců má F80 střechu vyrobenou z uhlíkových vláken. Také výkon vozu je ve srovnání s předchozí generací vyšší. Podle BMW dosáhne vůz z nuly na sto za 4,1 sekundy s šestistupňovou převodovkou a za 3,9 sekundy s DCT převodovkou. Nový motor má sílu až 425 koní.