Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Chevrolet Camaro včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Téměř čtyřicet let píše sportovní vůz Chevrolet Camaro, poprvé uvedený na trh v roce 1966, americkou automobilovou historii třídy muscle cars. Model, vyráběný dceřinou společností General Motors - Chevroletem jako kupé a kabriolet dokonce obstál na trhu i v 70. letech, kdy se zlatá éra muscle cars zdála být u konce. Poté, co výrobce v roce 2002 ukončil výrobu Camara čtvrté generace, Chevrolet neočekávaně představil v roce 2009 novou verzi, která měla navazovat na dřívější úspěchy legendy sportovních vozů.

Chevrolet Camaro byl vyroben jako kupé a kabriolet

V první generaci v letech 1966 - 1970 Chevrolet vyráběl Camaro jako kupé i kabriolet s četnými verzemi motoru jako šestiválec s napájecí jednotkou V8. Vstupní model představoval Chevrolet Camaro s objemem 3,8 litrů, který disponoval výkonem 103 kW (140 koní). Kromě modelů se střední velikostí motoru od 4,1 do 5,7 litrů byla vrcholem nabídky verze motoru s objemem 6,5l a výkonem až 313 kW (425 koní). Maximální rychlost se v závislosti na motoru pohybovala mezi 150 km/h a 230 km/h. Camaro byl řízen čtyřstupňovou manuální převodovkou nebo volitelnou třístupňovou automatickou převodovkou.

V roce 1970 dostává muscle car elegantnější design

Druhá generace Chevroletu Camaro, vyráběná v letech 1970 a 1981 pouze jako kupé, se objevila na trhu v mnohem elegantnějším designu karoserie, což stávající muscle car vzhled Camara ještě umocnilo. Během výrobní doby se design několikrát změnil díky úpravám nárazníků a světlometů a od roku 1978 byly modely vybaveny předním spoilerem. Jako nový nástupní model Camaro disponoval 4,1litrovým motorem o výkonu 114 kW (157 koní). Špičková verze z roku 1973 a novější pak měla asi 5,7 litru zdvihového objemu a výkon 184 kW (250 koní).

Zmenšení motorů a měnící se podmínky

Třetí generaci Chevroletu Camaro, vyráběnou v letech 1982 - 1993, charakterizovaly hluboké světlomety a hranatější přední část karoserie. Kromě verze kupé byla v tomto výrobním období opět k dostání otevřená verze Camaro. Zatímco ostatní výrobci museli svá muscle cars odstranit z programu z důvodu nízkých tržeb spojených s rostoucími cenami pohonných hmot, Chevrolet reagoval na měnící se podmínky úpravou řady motorů Camaro na úspornější verze. Kromě top modelu Camaro Z 28 s 5litrovým motorem byly nyní k dostání i finančně méně náročné motory, které měly objem pouze 2,5 litru. Nová pětistupňová a automatická převodovka také přispěly k tomu, že zarytí fanoušci Camaro zůstali modelu věrní.

Z muscle car elegantním komfortním kupé

Hranatá a zároveň zaoblená - taková byla čtvrtá generace muscle car, které se mezitím proměnilo v elegantní komfortní kupé. Chevrolet Camaro měřil na délku 4,90 metru a prodával se v letech 1993 až 2002. V nabídce byl opět kabriolet, představený v roce 1994, stejně jako klasické kupé. Vstup do světa Camaro začal modelem s motorem 3,4l a výkonem 118 kW (160 k); top model Camaro Z 28 dále disponoval 5,7l motorem, který dosahoval výkonu až 202 kW (275 koní). Při faceliftu v roce 1998 dostal Z 28 nový lehký hliníkový motor se 212 kW (288 koní).

V roce 2009 se objevuje nová generace Camaro

Po pozastavení výroby v roce 2002 navrhli inženýři Chevroletu zcela nový vývoj image značky - model Camaro, který šel nakonec do sériové výroby v roce 2009. Chevrolet Camaro byl nejprve představen jako kupé, později jako kabriolet a designem se podobal původnímu Camaru. Se standardní výbavou obsahující kontrolu trakce, ESP a airbagy byla nová generace aktualizována i po bezpečnostní a technické stránce. Co se týče motorů, k dostání byl motor V6 s objemem 3,5 litru a výkonem 224 kW (304 k) a motor V8 s vypínáním válců, objemem 6,1 litru a až 313 kW (426 koní). V nabídce byla šestistupňová manuální převodovka a šestistupňová automatická převodovka.