Najděte ojeté Fiat Seicento na AutoScout24

Fiat Seicento

Fiat Seicento: Neboli Fiat Cinquecento

Italská automobilka Fiat se v roce 1997 rozhodla přijít s náhradou za model Fiat Cinquecento, ten byl nazván Fiat Seicento. Nakonec však došlo k tomu, že v prvních letech výroby se vlastně stále jednalo o model, který měl být nahrazen. Nový Fiat Seicento se svým předchůdcem sdílel podvozek, motory, ale také své rozměry. Seicento mělo však být poctou jinému vozu, samotné slovo znamená číslici 600, Seicento tak mělo být uznáním pro vůz Fiat 600. Tento název opět získal při 50. výročí tohoto tradičního vozu značky Fiat.

Tento Fiat se vyráběl poměrně krátkou dobu, a to mezi lety 1997 až 2010. Důvodů bylo několik, Fiat Seicento měl mnoho společného se svým předchůdcem, což také mohl být problémem. Zejména v rámci bezpečnosti. Tento konkrétní vůz ve své první podobě získal na bezpečnosti pouze 1.5 hvězdiček, což je jedno z nejhorších hodnocení vůbec. Hlavním důvodem je jeho stavba, která zůstala věrná předešlému modelu (typově třídveřový hatchback). Kromě kontrukce má však tento model mnohé komponenty od svého přechůdce; tyto součástky byly poprvé vyrobeny v roce 1991 a pokud byly použity při kompletaci nových vozů, na bezpečnosti to nepřidává. Důvodem této skutečnosti mohlo být například to, že v době výroby tohoto vozu nebyly natolik podrobné testy bezpečnosti. Ty vznikly o několik let později.

Pokud se podíváme na technické parametry, zjistíme, že má motor vpředu a pohon předních kol. Co do motorů se nám nabízí zážehové motory 900cc l4 a 1.1 L4 a elektrický motor 30kW/40 hp. Postupně se však začínaly objevovat úpravy tohoto auta, první změny se objevují zejména v kolech, ale také sedadlech (ta získala sportovnější styl). Co do technologií je přidáno ABS, klimatizace, ale také posilovač řízení. Posléze byla vydána také speciální edice tohoto vozu, která nesla jméno Michael Schumacher - na oslavu vítězství Ferrari. Tato limitovaná edice nesla podpis na zadní částí auta a ABS. V jiných ohledech zůstávala téměř stejná jako edice Abarth.

50. výročí klasického vozu Fiat 600 se odehrálo v roce 2005. V této době se tak Seicento na tento název oficiálně přejmenovává. Pozdější modely jsou nazvány Class, tímto se ještě více přibližujeme ke klasickému modelu. Velké změny nenastaly, první odlišností byla drobná úprava karoserie. Úpravy se však dotkly motorů. Fiat 600 byl představen s motory 899 cc OHV (tento motor však nenajdeme všude, byl později zakázán kvůli vysoké míře emisí) a 1108 cc FIRE (40 kW). Také tento byl později nahrazen motorem 899 cc (který byl předešlým motorem), důvodem byly opět problémy s emisemi. Přidána byla také verze s elektrickým motorem.

Od elektrického motoru přešel tento Fiat také k elektrické verzi celého vozu. Tento model byl nazván Seicento Elletra a jednalo se o model založený na bateriích a elektrice. Tento vůz obsahoval 30kW asynchronní motory, poháněné olověným akumulátorem, konkrétně 18 12 V. Výkon vozu díky tomu dosahoval rychlosti maximálně 100 km/h a jeho dojezd byl 90 km, po této vzdálenosti je nutné vůz opět nabít.

O vylepšení Fiatu Seicento se pokusila německá tuningová firma Novitec, která přišla se speciální edicí. Přidán byl turbopohon a šestirychlostní převodovka. U takto malého auta tedy šlo o zvýšení výkonu. I přesto skončila produkce tohoto auta v roce 2010. Ačkoliv se čekalo na nástupce, nakonec byl Fiat Seicento nahrazen novým modelem, Fiatem Panda. Tento vůz najdete mezi ojetými auty za velmi dobrou cenu, bohužel se však zejména u prvních modelů jedná o nepříliš bezpečný vůz. Nejlepší je tím pádem vybírat z modelů po modernizaci, alespoň co se bezpečnosti týče. Najdete také elektrickou verzi tohoto vozu. Co do výbavy auto nabízí klimatizaci, elektricky stahovanou střechu a ABS. Fiat Seicento je však malinkým autem a hodí se tak zejména do města, v rámci města nabízí průměrný výkon i výbavu.