Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
lexus-rx-l-01.jpg

Lexus

Po celá desetiletí se o prestižní trh luxusních automobilů dělily německé, britské a americké automobilky. Když v roce 1989 uvedla Toyota na trh značku Lexus, dokázala tím celému světu, že Japonci mají po technické stránce všechny předpoklady být rovnocenným účastníkem extraligy v automobilovém průmyslu. Na uvedení značky Lexus byly vynaloženy značné technické i finanční náklady. Předtím, než byl představen první luxusní sedan Lexus LS 400, pracovalo na návrhu modelové řady 24 různých vývojových týmů složených ze 60 designérů, 1400 inženýrů a více než 2000 techniků. Výsledkem byly vozy střední třídy Lexus ES, IS a Lexus GS, sportovní vůz Lexus SC a crossover Lexus RX.

Hladký chod a luxus modelu Lexus LS

Jádrem vývoje prvního modelu Lexus, luxusního sedanu LS 400, byl motor V8, který patří mezi nejtišší sériové motory v historii a pomohl značce Lexus k etablování v segmentu luxusních automobilů. Při výrobě automobilů značky Lexus použila Toyota nové technologie. Lexus LS 400 byl jedním z prvních automobilů na světě, při jehož výrobě bylo použito pouze automatické svařování, což zvýšilo stabilitu karoserie a zařadilo tak Lexus LS 400 k vozům s optimální ochranou řidiče i pasažérů. V roce 2000 se začaly vyrábět další sedany luxusní třídy, a to Lexus LS 430, 460 a v roce 2007 Lexus LS 600 s hybridním pohonem a osmistupňovou převodovkou.

Výrobní program Lexus byl rozšířen o modely střední třídy

Od roku 1989 vyrábí Lexus i modelové řady vozů střední třídy a vyšší střední třídy. Na německý trh se však dostal jen Lexus GS. kupé varianty sportovních sedanů vyšší střední třídy se prodávaly jako Lexus GS 300, GS 400 a GS 430 s benzínovými motory V6 a V8. Od roku 2006, byla řada doplněna modelem Lexus GS 450 s hybridním pohonem. Hybridní šestiválec GS 450 s průměrnými emisemi CO2 86 g/km byl vozidlem s nejmenšími emisními hodnotami se své třídě.

Sportovní sedany, kabriolety i diesel od Lexusu

V segmentu sportovních sedanů představil Lexus od roku 1999 model Lexus IS, který se od roku 2005 vyráběl s naftovým motorem pod názvem Lexus IS 220d jako první naftový model značky. V roce 1991 byla modely SC 300/400 zahájena výroba vozů Lexus střední třídy řady SC, které se však v Německu začaly prodávat až od roku 2001. Model Lexus SC 430, kabriolet s pevnou, elektronicky skládací střechou, doplnil v roce 2001 portfolio modelů výrobce.

Lexus jakož zakladatel třídy SUV

Model Lexus RX, představený v roce 1998, byl prvním luxusním terénním vozem a stal se průkopníkem nové třídy, nazvané později sportovní užitková vozidla (SUV). Spojit vlastnosti terénního automobilu a komfort vozu luxusní třídy – to byla koncepce Lexus RX, prvního sériového modelu luxusní třídy značky Lexus s pohonem všech kol. Neobvyklé hladkosti chodu motoru V6 dosáhli Japonci díky zajímavému nápadu: Umístili motor na vzduchový polštář, takže vibrace se nepřenášejí na karoserii. Do Německa se Lexus RX 300 začal dodávat v roce 2000, zatímco další SUV Lexus GX a LX se na německém trhu neobjevily vůbec. Po modelu Lexus RX 300 následovaly modely RX 330 a 350, a od roku 2005 hybridní Lexus RX 400. Byl to první model SUV s kombinovaným pohonem benzínovým motorem a elektromotorem.

Lexus a průlom v oblasti hybridních technologií

O několik let dříve, než ostatní výrobci začali připravovat sériovou výrobu vozů s hybridním pohonem, byl Lexus již od roku 2005 průkopníkem hybridních technologií. Lexus RX 400 byl prvním modelem značky Lexus nabízeným i s hybridním motorem. V roce 2006 ho jako hybridní vůz následoval model střední třídy - sedan Lexus GS 450. V roce 2007 se model Lexus LS 600 stal prvním modelem řady LS s hybridním motorem. Lexus byl jedním z prvních výrobců automobilů, který nabízel téměř všechny své modely i s hybridními motory