Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
toyota-l.jpg

Toyota

Toyota se považuje již několik let za nejhodnotnější značku aut na světě. Žádný jiný výrobce neprodá více vozů ročně; v roce 2015 to bylo 10 milionů kusů. Jako žádný jiný výrobce aut jsou Japonci synonymem spolehlivých, úsporných modelů, šetrných k životnímu prostředí. Nic pro ně není nemožné: Rozsáhlá výbava patří již po desetiletí ke standardu, modely Toyota se v žebříčcích ojetých automobilů pravidelně umisťují na předních příčkách. Kromě toho v poslední době Toyota ukázala, že i hybridní vozidla ze sériové výroby mohou zákazníky bavit. V neposlední řadě jsou tyto vozy populární díky své ekologické povaze. Ať už nový nebo ojetý vůz, Toyota je vždy rozhodnutí pro udržitelnost a odpovědnosti vůči životnímu prostředí.

Nejlepší modely Toyota v testu ojetých vozů

Toyota Corolla pohled zepředu Toyota Corolla pohled zezadu

Váš přítel v dobrém i zlém – přesně tím chce Toyota být pro své majitele. Ať při nakupování, snowboardingu s přáteli nebo výletu do lázní s kamarádkami - na vozy Toyota se můžete spolehnout. Kdekoliv a kdykoliv. Dlouhá životnost a nízké náklady na opravy jsou u Toyoty samozřejmostí - to se týká jak ojetých vozidel, tak i zbrusu nových vozů. Představujeme tři modely, které nás přesvědčily svou spolehlivostí a nízkou chybovostí.

Toyota Avensis : Spolehlivá a bezpečná, tak hovoří odborný tisk o Toyotě Avensis. Model střední třídy, který nejprve přišel na trh v roce 1997 a nyní se vyrábí jeho třetí série, přesvědčí především svými vnitřními hodnotami. Zejména na bohaté bezpečnostní výbavě si dala Toyota záležet. Na zájemce o ojetý vůz čeká v aktuální verzi množství airbagů pro ochranu hlavy, boční a kolenní airbagy a xenonové světlomety či různé asistenční systémy. Brzdy a tlumič vykazují jen několik málo nedostatků, stěží u nich dochází ke ztrátě oleje. Oblíbená je kombi verze, která nabízí nejen komfortní jízdu, ale také spoustu úložného prostoru.

Toyota Yaris pohled zezadu Toyota Yaris pohled zepředu

Toyota Yaris : Malá, všestranná, hospodárná - Toyota Yaris je auto jak pro hlavu, tak pro srdce. Ačkoli ji někteří posměšně nazývají "šedá myš", Yaris ukazuje své kvality až při bližším pohledu: dlouhá životnost a nízká spotřeba paliva. Zejména druhá generace (z let 2005 až 2011) ukazuje svoji sílu jako městské auto, přesně proto je o tento model Toyoty stále velký zájem. O dostatečný prostor na hlavu a nohy je postaráno. Kdo chce ovšem v kufru přepravovat více než víkendové nákupy, může sice sklopit zadní sedadla, pak ale musí počítat s velmi stísněným prostorem.

Toyota Prius : Kompaktní model od svého zavedení v roce 1997 udává trendy v oblasti hybridních pohonů. První generace patřila ještě ke golfové třídě. Druhá, o něco větší řada, vyrobená v letech 2003 až 2009 a třetí generace (od roku 2009) patří do nižší střední třídy. Novinkou v roce 2003 byl design s podsaditou zadní částí a hlubokým čumákem, ale obvyklá spolehlivost zůstala. Odborný tisk a auditoři z TÜV, Dekra a KÜS neodhalili při vytrvalostních testech Toyoty Prius v podstatě žádné nedostatky. Kromě toho přesvědčí jako úsporné vozidlo, které je šetrné k životnímu prostředí. Díky dlouhé životnosti i u ojetých vozů jsou řidiči z Toyoty Prius nadšeni.

Toyota: Z tkalcovského stavu světově největší automobilkou

Toyota RAV4 čelní pohled Toyota RAV4 interiér

Historie automobilky Toyota začíná Sakichim Toyodou, který experimentoval na přelomu 20. století na japonském venkově s výrobou parou poháněných tkalcovských stavů. Toyoda Automatic Loom Inc. se úspěšně stalo jádrem pozdějšího strojírenského koncernu Toyota Industries. Toyodův syn Kiichir začal na začátku 30. let s výstavbou automobilové divize, první model ze sériové výroby byla Toyota AA, cestovní auto. Po smrti otce Kiichir založil spolu se svým bratrancem Eiji Toyodou v roce 1937 Toyota Motor Corporation – peníze pocházejí z prodeje patentu jedné britské společnosti. Písmeno "D" v příjmení bylo v názvu firmy nahrazeno písmenem "T". O důvodu, proč k tomu došlo, se hodně spekuluje. Pravděpodobně byl název pozměněn s cílem usnadnit mezinárodnímu publiku jeho výslovnost. O rok později, v roce 1938, byla otevřela nová továrna v Komoro, kde se vyráběla nákladní vozidla pro armádu.

Během druhé světové války se Toyota, stejně jako mnoho jiných japonských společností, podílela na výrobě zbraní. Štěstí v neštěstí: Válka skončila ještě před bombardováním továren Toyota. Ale trvalo to další dva roky do prvního poválečného sériového modelu : Toyoty SA. Zatímco v 50. letech automobilové závody v Japonsku všeobecně slábly, Toyota byla od poloviny 60. let stále úspěšnější, a to dokonce i na světovém trhu. Eiji Toyoda zaváděl jako prezident koncernu řadu nových prvků, které posílily konkurenceschopnost. Kromě toho ropné krize v 70. letech podpořily poptávku po malých vozidlech s nižší spotřebou pohonných hmot. Nic nebylo pro Toyotu nemožné. S cenově dostupnými vozy vysoké kvality jako Corolla, Carina nebo Land Cruiser byl Japonskem pokořen evropský a americký trh. Na konci 80.let byla představena prémiová značka Lexus, dnes nejprodávanější luxusní vůz v USA.

Toyota Land Cruiser čelní pohled Toyota Land Cruiser boční pohled

V roce 1989 bylo představeno nové a jednotné logo: tři vzájemně propojené elipsy. Od té doby zdobí všechny modely, od malých vozů až po SUV. Tyto dvě malé elipsy uvnitř jsou jak srdcem vozu, tak srdcem majitele. Dohromady tvoří "T" - první písmeno Toyoty. Velká elipsa symbolizuje holistický přístup automobilky: kombinace spokojenosti zákazníků, pokročilých technologií a respektu k životnímu prostředí. Tato filozofie společnosti byla formulována již v roce 1935 zakladateli Kiichir a Eiji Toyoda, kteří navázali na Sakichi Toyodu. Také již po desetiletí používaný výrobní systém Toyoty, který je složen z rozsáhlého managementu kvality, správně zaměřeného řízení (Kanban), neustálého zlepšování (Kaizen) a systematické prevence chyb (Poka Yoke), je součástí tzv. „Toyota-bible“. Tato filozofie udělala z Toyoty největšího světového výrobce automobilů , ještě před General Motors a Volkswagen – včetně četné účasti ve společných podnicích s jinými výrobci automobilů.

Přehled současných modelů Toyota dostupných v Německu

Model Třída Období výroby Poznámky
Toyota iQ Miniautomobil 2008-2014 Navržen jako alternativa k Smart fortwo.
Toyota Aygo Miniautomobil od 2014 (2. generace) Stejný typ jako Peugeot 107 a Citroën C1.
Toyota Yaris Malé automobily od 2010 (3. generace) Od 2014 s novou přední částí v designu X.
Toyota Corolla Kompaktní třída od 2013 (11. generace) 10. generace Corolly (od 2006 do 2013) se v Německu neprodávala jako nová vozidla.
Toyota Auris Kompaktní třída od 2012 (2. generace) Verze kombi je nabízená jako Touring Sports.
Toyota Prius Nižší střední třída od 2009 (3. generace) Hybridní systém byl – ve srovnání s předchozí generací – z 90% přestavěn.
Toyota Avensis Střední třída od 2008 (3. generace) Design byl přizpůsoben Corolle.
Toyota GT86 Sportovní kupé od 2012 Stejný jako Subaru BRZ a Scion FR-S.
Toyota Verso-S Minivan od 2010 Inspirováno Toyotou Yaris, totožné se Subaru Trezia.
Toyota Verso Dodávka od 2009 Inspirováno Toyotou Corollou a vejde se do něj až 7 osob.
Toyota Prius+ Kompaktní dodávka od 2011 Inspirováno Toyotou Prius (3. generace), v USA nabízeno pod názvem Toyota Prius V (V jako Versatility neboli Všestrannost).
Toyota Urban Cruiser SUV 2009-2014 Totožná s Scion xD.
Toyota RAV4 Terénní vůz od 2013 (4. generace) Patří k největším vozidlům své třídy, designem se podobá Toyotě Avensis.
Toyota Land Cruiser Terénní vůz od 2008 (6. generace) Společné jméno pro dvě odlišné výrobní řady: Menší provedení se nazývá J15, větší J20 a prodává se jako Land Cruiser V8. První Land Cruiser (J2 und J3) byl uveden na trh v roce 1954.
Toyota Hilux Pick-up od 2015 (8. generace) Název je zkratka High Luxury. Uvedení na trh v roce 1968. Často využíván jako užitkové vozidlo.

Hybridní technologie od Toyoty: Mnoho ojetých vozidel je již k dispozici s dvojitým motorem

Toyota GT86 zepředu Toyota GT86 ze strany

Japoncům se v roce 1997 podařil velký hit – Toyota Prius. Nikdo předtím nevěřil, že by se auto s hybridním pohonem mohlo stát víc než nadstandardním produktem.Avšak bylo na čase propojit trvale a účinně benzínový motor s elektromotorem. Prius byl první hybrid v sériové výrobě , na jaře 2016 započala výroba čtvrté generace tohoto hybridního průkopníka. Opět je vybaven nejefektivnější plně hybridní technologií na světě, Toyotou Hybrid Synergy Drive. Ta je testována hybridním závodním týmem po mnoho let v extrémních podmínkách. Poznatky týmu jsou následně začleněny do dalšího vývoje.

Toyota Auris shora Toyota Auris zepředu

Ale Toyota jde ještě dál: Vedle Priusu je v Německu k dispozici dalších šest hybridních modelů, například Auris a RAV4. Prius plug-in hybrid kombinuje benzín a elektrický pohon s high-tech baterií, aby mohlo být dosaženo ještě většího rozsahu čistě elektrického pohonu. Japonci dosud prodali více než 6.000.000 plně hybridních vozů. Další novinka je již ve svých začátcích. Toyota Mirai je první vodíkem poháněný sedan sériové výroby. Je poháněna palivovým článkem. Takže: U Toyoty není nic nemožné. Také na trhu s ojetými automobily si tato vozidla na alternativní paliva úspěšně vybudovala svou pozici.