Najděte ojeté Maserati na AutoScout24

Maserati

Značku Maserati proslavil její čtyřdveřový sportovní sedan

V době největší popularity italských sportovních vozů v 60. letech, když za nápisem Made in Italy, který se spojoval s designem, luxusem a výkonem, stáli čtyři nezávislí výrobci. Každý z nich se snažil profilovat značku pomocí speciální strategie. Lamborghini jako výrobce traktorů založil v roce 1964 svou vlastní výrobu automobilů s agresivním designem, s cílem stát se výrobcům nejrychlejších sportovních automobilů na světě. Ferrari, jako již etablovaná značka, se ve spolupráci s Fiatem snažili uvést na trh kromě série 365 i cenově dostupný startovací model Dino. Nováček De Tomaso vsadil na výrobu vysoce výkonných závodních automobilů založených na amerických technologiích. Čtvrtým a nejstarším výrobcem byla založena v roce 1914 pěti bratry Maserati stejnojmenná firma na výrobu sportovních automobilů. Maserati kladli důraz na tradiční Gran Turismo v klasickém stylu a začátkem 60. let se vůči konkurenci prosadili čtyřdveřovým (Ital. Quattroporte) sportovním automobilem. Čtyřmístné sedany řady Maserati Quattroporte se poprvé objevily v roce 1963, a byl to jediný model značky, který přežil všechny změny majitelů společnosti. Poté, co byla společnost v 70. letech prodána Citroënu a o deset let později konkurenční firmě De Tomaso, převzal v roce 1993 tradiční společnost z Boloně koncern Fiat.

Klasické kupé a kabriolety od Maserati

První Maserati určený pro silniční provoz uvedli Italové na trh v malých sériích v roce 1947 pod název Maserati A6 jako dvoumístné kupé i jako kabriolet. V pozdních 50. letech následoval Maserati 3500 GT Sebring a na jeho bázi silné kupé Maserati 5000 GT. Oba modely se vyráběly až do poloviny 60. let. Jako nástupce řady GT byl v roce 1963 představen Maserati Mistral ve verzích 2 + 2 místní kupé a kabriolet. Právě tyto modely stály u zrodu série, jejíž modely byly pojmenovány podle větrů.

Větrná éra Maserati

Jako nástupce modelu Sebring uvedl výrobce na trh v roce 1966 nový top model, vybavený motorem V8, s názvem Maserati Ghibli, který se až do roku 1973 vyráběl ve verzích kupé a kabriolet. Po něm následoval model Maserati Khamsin, který se jako kupé vyráběl v letech 1973 až 1982. Karoserie ve formě klínu a sklápěcí světla podtrhovala typické rysy sportovního automobilu 70. let. V modelech Maserati Bora (1972 - 1978) a Maserati Merak, založeném na jeho bázi (1973 - 1982), použil výrobce poprvé koncepci motoru umístěného ve středu. Tyto modely se vyráběly pouze ve verzi kupé. Kromě modelů pojmenovaných jmény větrů, vyráběli Maserati i modely, kterým dávali názvy závodních tras, například: kupé Maserati Indy (1969 - 1975) a Maserati Kyalami (1976 - 1983).

Období Maserati Biturbo

V době, kdy firmu, nacházející se v krizi, odkoupila společnost De Tomaso, změnil nový majitel koncepci a začal vyrábět vozy značky Maserati s biturbo pohonem. Top modely ve výrobním programu byly kupé Maserati Shamal (1989 - 1996) a Maserati Karif (1988 - 1992). Po několika desetiletích se znovu začal vyrábět Maserati s otevřenou střechou po názvem Maserati Spyder. Se záměrem rozšířit společnost se do modelové řady dostala i vozidla nižších tříd. Poprvé se začaly vyrábět rozměrově menší sportovní sedany střední třídy Maserati Biturbo v sériích 200 a 400.

Nové modelové řady Maserati

Strategie zaměřená na výrobu vozů střední třídy nebyla ekonomicky úspěšná, ale novému majiteli, společnosti Fiat, se v 90. letech podařilo vzkřísit staré úspěchy značky. V roce 2003 byl na trh uveden model Maserati Quattroporte páté generace jako zcela přepracovaná varianta klasického modelu. V tradici výroby automobilů kupé pokračovala společnost modelem Maserati 3200 GT (1998 - 2001) a modelem s lakonickým názvem Maserati Coupe. V roce 2007 uvedla společnost na trh novou sérii s názvem Maserati Gran Turismo. V rámci této série spatřily světlo světa modely Maserati Spyder (2001 - 2007), a později Gran Cabrio.