- Startovní stránka
- Auto
- Mazda
- Mazda RX-7
Mazda RX-7 v přehledu
Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Mazda RX-7 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více
Aktuální nabídky pro Mazda RX-7
-
Mazda RX-7 Turbo
€ 150 000,-- 163 km
- 12/1996
- 176 kW (239 hp)
- Ojeté vozidlo
- 2 majitelů vozidla
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, DE-89352 Ellzee -
Mazda RX-7 Veilside Fortune single turbo (*crypto)
€ 94 000,-- 29 000 km
- 09/1994
- 331 kW (450 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, BE-9820 Merelbeke -
Mazda RX-7
€ 7 950,-- 182 000 km
- 04/1984
- 85 kW (116 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Obchodník, DE-52441 Linnich-Körrenzig -
Mazda RX-7 DX
€ 8 500,-- 120 000 km
- 09/1980
- 77 kW (105 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, NL-7954ep Rouveen -
Mazda RX-7 Singel Turbo
€ 60 000,-- 125 000 km
- 01/1992
- 294 kW (400 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, DE-40210 Düsseldorf -
Mazda RX-7 fb
€ 12 500,-- 155 749 km
- 02/1982
- 88 kW (120 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- - (Druh převodovky)
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, BE-9700 Oudenaarde -
Mazda RX-7 RX 7
€ 15 950,-- 178 000 km
- 06/1984
- 144 kW (196 hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, NL-6826dx Arnhem -
Mazda RX-7 RX7
€ 53 320,-- 82 380 km
- 01/1993
- - kW (- hp)
- Ojeté vozidlo
- - (Majitelé)
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Obchodník, FR-76051 Le Havre -
Mazda RX-7 SA
€ 12 750,-- 138 555 km
- 01/1980
- 77 kW (105 hp)
- Ojeté vozidlo
- 1 majitel vozidla
- Man. převodovka
- Benzín
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Soukromé, NL-1422cw uithoorn
Zatímco německé automobilky se v pozdních 70. letech po ukončení výroby NSU Ro80 s technikou Wankelových motorů rozloučily, snažil se japonský výrobce Mazda v 50. letech o vylepšení této jednotky, vyvinuté inženýrem Felixem Wankelem. Zejména u sportovních vozů, u kterých došlo ke snížení hmotnosti, zaznamenali Japonci u Wankelových motorů velké výhody, proto v roce 1967 vyvinuli kupé Mazda Cosmo - první sériově vyráběný automobil s touto technologií na trhu. Wankelovy motory se ukázaly ve srovnání s konvenčními jednotkami jako kompaktnější a lehčí, ideální pro malá sportovní kupé, která tak při relativně nízkém výkonu dosáhnou požadovaného zrychlení. I přes vyšší spotřebu benzínu u Wankelových motorů se Mazda rozhodla tuto techniku nasadit v roce 1971 i v řadě RX. Na tuto tradici se navázalo také u kupé Mazda RX-7, které bylo vyráběno v letech 1978 až 2002 po tři generace.
Svižné jízdní vlastnosti sportovního vozu v prvním kupé Mazda XR-7
Když se Mazda RX-7 dostala v roce 1978 poprvé na silnici, přesvědčilo toto kupé se špičatou přídí a sklopnými světlomety výkonem, který byste za normálních okolností našli ve sportovní třídě za mnohem vyšší ceny. Wankelův motor o objemu 1,2 litru dosahoval výkonu 77 kW (105 koní), který tomuto bezmála tunovému kupé umožnil nejvyšší rychlost téměř 200 km/h. A za necelých devět sekund zrychlil model z nuly na sto. V roce 1981 u Mazdy XR-7 proběhl menší facelift, při kterém se nezměnil ani klínovitý tvar, ani skládací světlomety, které se mezitím staly poznávacím znakem značky. Změny byly ovšem provedeny u výkonu motoru. Wankelův motor nové Mazdy RX-7 nyní nabídnul výkon 85 kW (115 koní), díky čemuž došlo k lepšímu zrychlení a vyšší maximální rychlosti. Nejvýkonnější model, představený v roce 1984, dosahoval s Wankelovým motorem o objemu 1,3 litru výkonu až 101 kW (137 koní).
Druhá generace Mazdy XR-7 je k dispozici jako kupé a kabriolet
Ve druhé generaci Mazdy XR-7 (1986 - 1991) byl tento sportovní vůz, populární díky svým jízdním vlastnostem, přemístěn a nyní nabízen vedle kupé také jako kabriolet s látkovou střechou. Mazda XR-7 vyrostla do délky až 4,31 metru a nabídla oběma pasažérům více prostoru a pohodlí. To ale znamená, že lehce zaoblené tělo vážilo téměř 400 kilogramů. Pro lepší jízdní komfort byly také provedeny změny na podvozku a zavěšení, které předtím působily sportovněji. Co se týče motoru, k dostání byl základní model o objemu 1,3 litru a o výkonu 110 kW (150 koní), nejvýkonnější model s turbo motorem měl výkon 132 kW (180 koní). Nejlepší verze zrychlila z nuly na sto jen za něco málo přes sedm sekund a dosahovala maximální rychlosti 230 km/h. Následně vyráběný kabriolet z roku 1988 byl vybaven rovněž přeplňovaným motorem o výkonu 147 kW (200 koní) a dokázal se dostat až na 235 km/h.
Zvýšení výkonu u Mazdy RX-7 díky technologii twin-turbo od roku výroby 1991
Zpět ke kořenům nekompromisního sportovního kupé - tak znělo motto při vývoji nejnovější generace Mazdy XR-7, která v Japonsku sjížděla z linky v letech 1991 - 2002. Konstruktéři výrazně snížili hmotnost kupé - ve srovnání s předchůdcem téměř o sto kilogramů. Vnějšími rysy bylo zadní křídlo a kulatá přední část, která se inspirovala designem úspěšné roadster výrobní série Mazdy MX. Pod kapotou nejvýkonnějšího modelu Mazdy XR-7 se nacházel Wankelův dvojitý přeplňovaný motor o výkonu až 206 kW (280 koní), který kupé vytáhl až na 250 km/h a umožnil zrychlení z nuly na sto za 5,9 sekundy.