Najděte ojeté Mazda na AutoScout24

Mazda

Mazda: Ojeté vozy se Zoom-Zoom

Ve srovnání s velkými automobilkami je Mazda malý výrobce. Japonci se ale po desetiletí museli vypořádat s giganty automobilového průmyslu, jsou to právě oni, kdo stojí za znovuzrozením roadsteru. Kromě toho se automobilka z Hirošimy se svými malými cenově dostupnými automobily s nízkou spotřebou orientuje na jednotlivce a rodiny. Ale s vozidly od Mazdy - ať už ojetými nebo novými – si užijete i legraci: “Zoom-Zoom” neříkají jen malé děti svým autíčkům, ale i dospělí modelům Mazda.

Populární modely Mazda, které Vám dopřejí potěšení z jízdy

Mazda 3 Čelní pohledMazda 3 pohled zevnitř

Zoom-Zoom. Takový je již od přelomu tisíciletí slogan Mazdy. Od ojetých automobilů po nové vozy, japonská automobilka je synonymem pro potěšení z jízdy za příjemné ceny. Zoom-Zoom znamená radost a nadšení , Zoom-Zoom je až dětská radost z pohybu. Jak vážně to Mazda vlastně myslí? To ukazují naše nej ojeté modely: Japonská automobilka si je vědoma svých hodnot a potěšení z jízdy bere vážně. Smrtelně vážně. Zoom-Zoom.

Mazda CX-3 : V sérii mini-SUV je Mazda CX-3 velmi ojedinělá: malý vůz s velkými ambicemi. V interiéru příliš místa není, zato se ale nabízí hodně terénní optiky pro městské nomády. CX-3 ale přesto holduje neformální eleganci. Tělo má pohodlný zakřivený tvar, vnitřek má přitom jednoduchý atraktivní a moderní design. První generace byla prezentována v roce 2014, navzdory omezenému výběru verzí motoru (dva benzínové s výkonem 120 a 150 koní, u dieselových motorů 105 koní) na Vás čeká potěšení z jízdy.

Mazda CX-5 čelní pohledMazda CX-5 interiér

Mazda CX-5 : CX-5 je stejně jako její mladší bratr SUV, které je však vhodné spíše na výlety do kopcovitého kamenitého terénu.Toto SUV bylo představeno v roce 2011. Mazdu CX-5 charakterizují výkonné motory s výkonem až 175 koní, dokonce i u ojetých vozů je přesnost řízení a pevnost podvozku v naprostém pořádku. Jak karoserie, tak i převodovka a podvozek jsou nově vyvinuty - výjimka v automobilovém průmyslu. Díky inovativní technologii Skyactive spotřebuje CX-5 méně paliva než jeho přímí konkurenti.

Mazda 6 : Bitevní loď, vytvořena pro malé piráty a velké objevitele, to je model Mazda 6, který byl představen v roce 2002. V současné době je k dostání již třetí generace tohoto rodinného vozu Mazda. Dokonce i ojeté motory, dosahující výkonu až 260 koní, Mazdě dělají dobrou pověst: zrychlení, maximální rychlost a spotřeba paliva jsou pravidelně ohodnoceny dobrými známkami. Ve třetí generaci byl poprvé představen systém I-Eloop: Dokáže během brzdění nastřádat energii a tu použit při zrychlení.

Malá a chytrá Mazda slaví úspěchy celosvětově

Mazda 2 čelní pohledMazda 2 zezadu

I když to německé automobilky z Wolfsburgu, Ingolstadt a Sindelfingen vidí jinak: Velikost v automobilovém průmyslu nemusí nutně znamenat úspěch. Šikovnost a dobré načasování jsou přinejmenším stejně důležité. V Mazdě využili úspěšně obě tyto ctnosti, a to navzdory někdy obtížné situaci na světovém trhu. Avšak i přes všechny překážky se Mazda drží mezi velikány v branži- také proto, že se společnost za svou více než 90letou historii naučila dosáhnout více s málem.

Mazda začíná jako výrobce korkových náhražek

Mazda byla založena pod názvem Toyo Cork Kogyo Co. Ltd. Stalo se tak na konci ledna 1920 v japonském městě Hirošima. Doslova znamená Toyo Kogyo “továrna Východu” , vyrábí se zde, jak prostřední část názvu napovídá, korek. Přesněji řečeno: náhrada korku z místních rostlin, která se používá v rozrůstajícím se průmyslu Japonska jako tmel, ale musí se draze dovážet z Evropy. V průběhu 20.let se situace zásobování zlepšila. Toyo Kogyo škrtá Cork ze jména a zaměřuje se na strojírenství.

Automobilová historie Mazdy začíná na počátku 30.let

Prvním projektem je od roku 1930 nákladní tříkolka na motorový pohon, která je o rok později vyráběna sériově pod názvem Mazda-GO Značka je pojmenovaná po starověkém Perském bohu světla - Ahura Mazda. Japonci v něm vidí symbol společného původu východní a západní kultury. Podobnost názvu se jménem tehdejšího prezidenta společnosti Jujiro Matsuda není náhodná. Nákladní kola jsou natolik úspěšná, že Toyo Kogyo v roce 1936 představuje nové logo: Vystylizované M jako Mazda, křídla jako symbol dynamiky společnosti.

Region kolem Hirošimy se ukázal jako ideální místo na založení automobilky. Místní výrobci oceli a stavitelé lodí zásobují Toyo Kogyo materiálem a odborným personálem. V roce 1940 je představen první prototyp vozu , ovšem druhá světová válka zabránila sériové výrobě. Společnost je zapojena do japonského obranného průmyslu. Svržení atomové bomby na Hirošimu Američany znamená dočasný konec automobilového průmyslu v regionu. Až od roku 1950 je obnovena výroba tří- a čtyřkolových nákladních vozů.

Až po 15 letech od konce druhé světové války Mazda vyrábí automobil

Mazda 5 Čelní pohledMazda 5 pohled ze strany

Nový začátek automobilové produkce se datuje v roce 1960. První model je malé dvoumístné auto R360 , které bylo k dostání i jako verze s automatickou převodovkou. Nejen proto si R360 oblíbili především invalidní řidiči. Ve stejnou dobu probíhala jednání s německou automobilkou NSU, která se o 9 let později spojila s Audi, ohledně licence Wankelova motoru. Výsledkem byla Mazda 110 S Cosmo, která se stala prvním od roku 1967 sériově vyráběným automobilem s Wankelovým motorem.

Toyo Kogya úspěšně vsadila na vývoz. Od roku 1967 byla auta prodávána v Evropě, od roku 1970 ve Spojených státech. V Německu byly modely Mazda k dostání od roku 1972. V současné době společnost obsazuje 10. místo v žebříčku největších automobilek. V roce 1984 došlo k finálnímu přejmenování na Mazda Motor Corporation – japonsky: Matsuda K.K. Vrcholem v roce 1989 bylo uvedení MX-5. Cenově příznivý roadster se postaral o rozruch a stal se základem modelové řady Mazda.

Mazda 40 let úzce spolupracuje s americkou automobilkou Ford

Mazda 6 Pohled zepředuMazda 6 pohled se shora

V letech 1970 až 2010 Mazda úzce spolupracovala s automobilovým koncernem Ford. Ke vstupu Američanů vedly finanční problémy na konci 60.let. Tato spolupráce vyústila ve společně vyvinuté platformy nebo pomoc při vývoji nových modelů vozidel. Po finanční krizi v roce 2008 Ford výrazně snížil svůj podíl. Mazda nyní opět využívá vlastní silné stránky: Není nutné dělat všechno jako ti „velcí“, ale zaměřit se na úspěšné segmenty, jako jsou SUV nebo kabriolety.

Kultovní klasika od Mazdy: MX-5 oživila celou třídu vozidel

První generace MX-5 od Mazdy je brána mezi nadšenci ojetých vozů jako kultovní klasika. Jaký další model vlastní výroby se může pyšnit tím, že se zasloužil o obnovu „vymírající“ třídy vozidel, v tomto případě roadsteru, a že se nemocný pacient - včetně lékaře – cítí lépe? Tento sportovní vůz se prodal přibližně 950.000 krát a dodnes je celosvětově nejúspěšnějším roadsterem.

Tajemství úspěchu: “Jimba Ittai” - spojení koně a jezdce. MX-5 nabízí autentickou jízdu a požitek z ní. Pohon předních kol se zadním motorem, lehké tělo, sportovní oblý design s dvěma výraznými sklápěcími světlomety - prvky, které udělaly z MX-5 hotový hit. Úspěch se zakládá v neposlední řadě na nízké nástupní ceně, kterou dodnes Mazda vyžaduje. Dobře udržované vozy první generace jsou proto k dostání za relativně nízké ceny.

MX-5 generace Období výroby Výkon motoru Maximální rychlost
Typ NA 1989-1998 115-130 PS 185-197 km/h
Typ NB 1998-2005 110-139 PS 190-208 km/h
Typ NC 2005-2015 126-160 PS 200-215 km/h
Typ ND seit 2015 131-160 PS 204-214 km/h