Najděte ojeté Nissan Qashqai na AutoScout24

Nissan Qashqai

Výkon Nissanu Qashqai

Asi půl roku po svém uvedení na pařížském autosalonu v září 2006 se Nissan Qashqai objevil i na německém trhu. Tento model představuje v určitém slova smyslu spojovací článek mezi Nissanem Tiida z kompaktní třídy a SUV Nissanem X-Trail. Jméno Qashqai se vztahuje k původnímu turkmenskému kočovnému kmenu Kaschgai a objasňuje terénní charakter pětidveřového kompaktního SUV. Z linky sjíždí po konečné montáži v závodě Nissan Motor Manufacturing ve Washingtonu. Dva roky po uvedení na trh vyšla, podobně jako u první generace Mercedes-Benz třídy A, dlouhá verze Qashqai s názvem Qashqai+2. Za zmínku stojí také optický facelift provedený na jaře roku 2010, v rámci kterého došlo k úpravě světlometů, zadních světel a mřížky chladiče na aktuální “rodinný design” Nissanu.

Co se týče benzínových motorů Nissan Qashqai, k dispozici jsou dva různé typy: 1,6-litrový čtyřválcový motor byl před faceliftem mírně upraven tak, aby točivý moment 158 Nm nastal o něco dříve; kromě toho klesla spotřeba o 0, 6 litrů na 100 km a škodliviny o 10g na kilometr. Mírně silnější 2,0-litrový čtyřválec s výkonem 104 kW (141 koní) je k dispozici se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a s pohonem na přední nápravu nebo na všechna kola. Dieselový segment je zastoupen výhradně vznětovými motory dCi common rail: původní 1,5-litrový čtyřválec s 76 kW (103 koní) byl v rámci faceliftu na počátku roku 2010 nahrazen identickou jednotkou, která má výkon 81 kW (110 PS) a točivý moment 240 Nm při 1750 otáčkách za minutu. Nicméně nejsilnější čtyřválcový vznětový 2,0 litrový motor s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 320 Nm zůstal beze změny. S tímto motorem na palubě je Nissan Qashqai k dispozici výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Na konci roku 2011 byla nabídka dieselů doplněna o 1,6-litrový čtyřválec, který se může pochlubit výkonem 96 kW (130 koní) a stejným točivým momentem jako verze 2.0 litru a kromě standardního pohonu předních kol je k dostání i s volitelným pohonem všech kol.

Co přináší Nissan Qashqai z hlediska komfortu

Vedle základní výbavy Visia je Qashqai k dostání ve třech různých variantách: Acenta, X I-Way a Tekna – ta poslední představuje nejluxusnější vybavení. Automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, Bluetooth Hands-free a šest airbagů patří kromě jiných detailů do základní výbavy všech verzí. Je zde také tzv. systém HFC, který se hydraulickým systémem postará o to, aby Nissan Qashqai při brzdění zůstal ve své dráze a neotáčel se. K nadstandardní výbavě patří kožené potahy, panoramatická skleněná střecha, xenonové světlomety, navigační systém s couvací kamerou a mnoho dalších detailů.

Může být i delší: Nissan Qashqai+2

Od konce roku 2008 je Qashqai k dispozici v o 21 cm prodloužené verzi “Qashqai+2” s celkovou délkou 4,53 m. Ta nabízí extra sklápěcí řadu sedadel. To znamená dostatek prostoru pro více cestujících. Qashqai+2 je navíc o čtyři centimetry vyšší a jeho rozvor kol je o 13 cm delší než “krátká” verze. 500litrový objem zavazadlového prostoru se bez cestujících zvýší až o 90 litrů. Vizuálně se dlouhá verze liší mimo jiné upravenou mřížkou chladiče a modifikovanými dveřmi. Čtyři typy výbavy a druhy motoru zůstávají nicméně u delšího Qashqai beze změny.