Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
nissan-l.jpg

Nissan

Proč Nissan? Existují tři důvody. Za prvé: Japonci dělají opravdu dobré a spolehlivé vozy. Vnitřní technolige jsou často inovovány a modely od Nissanu získávají pravidelně dobré až velmi dobré hodnocení mezi ojetými vozy. Za druhé: Auta Nissan skutečně zaujmou. Například Qashqai a Pulsar, crossovery SUV a kompaktního vozu, přitahují pozornost svými charakteristickými tvary a dynamickým designem. Atraktivněji a pohodlněji jste jste ještě nikdy na semaforech nečekali. I s ohledem na výbavu, výšku sedadel a dostatek místa na nohy nabízí Nissan vždy něco navíc oproti ostatním výrobcům. A třetí důvod, proč je Nissan jako ojetý vůz dobrým rozhodnutím? Cena. Sériové modely Nissanu s bohatou základní výbavou jsou výhodnější než většina spoře vybavených vozidel mnoha evropských výrobců.

Nissan Pulsar zepředu

Tyto ojeté modely Nissan zanechají silný dojem

Elegantní a praktické – to je charakteristika každého Nissanu, od ojetých automobilů až po zbrusu nové vozy. Velkoryse řešené interiéry nabízí dostatek prostoru, díky malému poloměru otáčení jsou modely všech velikostí vhodné do velkoměsta. Auta Nissan nejsou jen praktické stroje do jakéhokoliv provozu, přesvědčí i svým vzhledem - smělým retro stylem, nebo moderním sci-fi designem. Představujeme nejpopulárnější modely Nissan, které jsou stále v kurzu i jako ojetiny.

Nissan Qashqai zepředu

Nissan Qashqai : Jméno tohoto modelu má souvislost s původními kočovnými kmeny. Díky jeho podsaditému tělu a pevnému podvozku budí Nissan Qashqai dojem, jako byste se mohli kdykoli vydat na cestu k jeho jmenovcům na jihu Íránu, bez ohledu na to, jaký terén tam na vás bude čekat. První generace Qashqai byla představena v roce 2006, od roku 2013 sjíždí z linky již druhá generace. Qashqai u nás není nejprodávanějším modelem Nissan bezdůvodně, tyto ojeté vozy na trhu najdete za výhodnou cenu. Ke svéraznému offroad vzhledu přidejte velký prostor a spotřebu paliva, která je ve srovnání s většinou SUV podstatně nižší. Qashqai je jen o něco větší než VW Golf, ale na rozdíl od kompaktního Volkswagenu jste za volantem posazeni výše nad silnicí. K dispozici jsou také výkonnější motory, zejména naftové motory jsou velmi silné. Bohatá standardní výbava obsahuje šest airbagů, ve vyšších verzích je doplněna klimatizací a panoramatickou skleněnou střechou.

Nissan Micra zepředu

Nissan Micra : Tohle je klasika mezi malými vozy Nissan, najít dobrý ojetý vůz je proto hračka. První generace byla uvedena na trh již v roce 1982 a v prvních letech byla nabízena pod názvem Datsun Micra. O deset let později následovala generace druhá, od roku 2003 pak třetí. Tento model byl tak populární především u ženského pohlaví, že si Nissan Micra rychle získal pověst idola z Dálného východu. Díky velkým kulatým světlometům, drzému výrazu na mřížce chladiče a malým rozměrům usnadňujícím parkování se Micra stala dámským městským vozem. Od roku 2010 se sériově vyrábí již čtvrtá generace. Změnil se tvar „očí“, zůstaly vnitřní silné stránky. Micru charakterizují dobré vstupní možnosti jak vpředu, tak vzadu, malé motory s velmi nízkou spotřebou paliva a velkorysá výbava již v základních verzích. Ačkoli starší vozidla jsou někdy náchylná k problémům s brzdami a řízením, novější série jsou podstatně odolnější a často mají výrazně lepší hodnoty než jiné malé vozy.

Nissan Juke pohled zezadu

Nissan Juke : Nissan Juke je malý drzý bráška Nissanu Qashqai. Není tak prostorný a proto poskytuje o něco méně místa na nohy a hlavu. Také co se týče úložného prostoru musíte udělat pár ústupků. Avšak čím Nissan Juke přesvědčí je jeho nezaměnitelný design: výrazné, podlouhlé světlomety vpředu, diagonálně zkosená střecha směrem dozadu. Žádné jiné lifestyle SUV nezaujme víc. Své třídě dělá čest, protože je vhodné nejen na dobře udržované silnice, ale díky pevnému podvozku a výkonnému motoru se dokáže také poprat s jízdou v terénu. Vzhledem k omezenému zadnímu výhledu je Nissan Juke vybaven zpětnou kamerou. Za to je ale v nabídce luxusní výbava Tekna od Nissanu, nebo je možné najít ojetý vůz, jehož předchozí majitel získal Navi balíček. Nissan Juke se vyrábí od roku 2010, na rok 2017 byl ohlášen další nástupce. Velmi sportovního rázu je varianta Nissan Juke Nismo, v RS provedení pracuje dokonce 1,6litrový turbo benzínový motor s 218 koňmi pod kapotou.

Nissan: Nejstarší automobilka v Japonsku stále hledá nové způsoby

Nissan pochází z automobilky Kaishinsha, založené v roce 1911 v Tokiu, o tři roky později byl představen první vůz. Tento model byl pojmenován DAT, a to po třech investorech Kenjiro Den, Rokuro Aoyama a Takeuchi Aketaro, kteří zakladateli společnosti Masujirovi Hashimoto umožnili vývoj a výrobu prototypů. DAT kvůli nízké poptávce a vysoké prodejní ceně nebyl úspěšný. V návaznosti na to začala výroba vozů pro armádu. V polovině 20. let se firma sloučila s jiným výrobcem nákladních automobilů a vzniklo DAT Automobile Manufacturing. Kromě luxusních automobilů byl poprvé v nabídce i malý vůz Datson 10; název vznikl jako odkaz na anglický překlad slova „son“ neboli „syn“. Ale „son“ v japonštině znamená „ztráta“ a poté, co továrnu zničil hurikán, byla značka vozu přejmenována na Datsun - kde „sun“, opět odvozeno z angličtiny, naráží na Japonsko jako Zemi vycházejícího slunce. V roce 1931 bylo DAT převzato firmou Tobata Casting. Název společnosti Nissan je zkratka holdingové společnosti Nihon Sangyo, s jejímiž akciemi se obchoduje na tokijské burze od roku 1928. V roce 1934 byla tato holdingová společnost byla oficiálně přejmenována na Nissan Motor Company.

Po druhé světové válce Nissan rozšířil svůj sortiment díky šikovným akvizicím

Nissan 240Z čelní pohled Nissan 370Z čelní pohled

Během druhé světové války byla výroba vozů pozastavena, místo toho se vyráběly lodní a letecké motory pro armádu. Po válce byl narychlo obnoven hlavní závod v Jokohamě. V roce 1945 sjížděla z montážní linky první užitková vozidla a o dva roky později první osobní automobily. Během korejské války na počátku 50. let Nissan vyrábí nákladní vozy pro americkou armádu, díky tomu společnost nashromáždila dostatek kapitálu pro modernizaci automobilové výroby. Nejprve byly sestavovány první licencované produkty britské automobilky Austin, brzy automobilka začala vyrábět i své vlastní vozy. Malé vozy byly natolik úspěšné, že brzy začal jejich export do Evropy a USA. V roce 1965 převzal Nissan výrobce mikroautomobilů Aichi, o rok později následoval nákup Prince Motor Company, který se specializuje na luxusní sedany. Úspěšné modely jako Prince Skyline nebo Prince Gloria se nadále vyráběly jako Nissan Skyline nebo Nissan Gloria. Dalším vrcholem 60. let bylo uvedení modelu Datsun 240Z, prvního sportovního vozu legendární série Z. Je to jedna z nejúspěšnějších a nejprodávanějších sportovních řad na světě.

Během 70. a 80. let se z Nissanu stává globální hráč

Nissan Pathfinder zepředu

Nissan dobyl v 70. a 80. letech nové trhy. Kromě stávajících závodů v Mexiku a Austrálii byly postaveny továrny ve Spojených státech, Španělsku a Velké Británii. V roce 1981 značka Datsun mizí, od té doby jsou všechny aktivity zahrnuty pod značkou Nissan. Ale poté, co Toyota a Honda zavedly prémiové značky Lexus a Acura v USA a Kanadě, Nissan nechtěl zůstat pozadu. V roce 1989 byla představena Infiniti - řada luxusních vozidel určených pro severoamerický trh. Jako jedna z prvních automobilek si Nissan uvědomil potenciál městských terénních vozů - pozdějších SUV. V následujícím desetiletí, Nissan silně postihl dopad japonské finanční krize, tento globální hráč bojoval s vysokými náklady a klesajícími tržbami. V roce 1999 Nissan podstoupil strategické spojenectví s Renaultem: Ačkoli společnosti zůstaly nezávislé, byly propojeny výměnou akcií. Zkušený manažer Carlos Ghosn, který se dříve účastnil restrukturalizace Renaultu, nyní převzal kormidlo Nissanu. A i tentokrát se situace zlepšila, Nissan se během několika let dostal z krize.

Alternativní pohony jsou výzvou do budoucna, a to i pro Nissan

Nissan X-Trail ze shora Nissan Leaf zepředu

Od roku 2002 koordinuje aliance Renault - Nissan společný vývoj a strategické cíle obou společností. Nissan nyní prodává jen několik modelů Renault pod svou vlastní značkou. Společně jsou ale vyvíjeny takové platformy, které mohou využít oba partneři pro své vlastní modely. Společnosti také sdílí informace, týkající se technologie v oblasti motoru / pohonu a převodovky, což snižuje výrobní a pořizovací náklady. Od roku 2007 Nissan spolupracuje s japonskou elektronickou firmou NEC (Nippon Electric Company) na vývoji alternativních pohonů. Výsledkem je Nissan Leaf, elektromobil, který je k dispozici od roku 2010. K dnešnímu dni je to celosvětově nejprodávanější vůz s elektrickým pohonem. Budoucí verze by měly být schopny vyrovnat se klasickým spalovacím motorům, pokud jde o dojezdovou vzdálenost. Tento model Nissan je možné sehnat snadno a výhodně. V roce 2010 došlo k uzavření strategického partnerství s Daimlerem. O roku 2014 Nissan opět nabízí vozidla pod značkou Datsun. V nabídce jsou levné vozy založené na osvědčené technologii Nissan. Prioritní místa pro prodej jsou Rusko, Indonésie, Indie a Jižní Afrika. V Evropě a Severní Americe je zase dostupná luxusní značka Nissanu Infiniti. K současným trhákům od Nissanu patří například Nissan Pulsar jako přímý konkurent Golfu, velké SUV Nissan X-Trail nebo sportovní kupé Nissan 370Z, potěšení pro oko, které pod kapotou ukrývá elegantní 4-litrový benzínový motor s 330 koňmi.

Současné modely Nissan v sortimentu ojetých vozů

Model Třída Období výroby Poznámky
Nissan Leaf Kompaktní třída od 2010 Anglicky „list“. Název je zkratkou pro Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car.
Nissan Micra Malý vůz od 2010 (3. Generace) V Indii nabízeno jako Renault Pulse. V roce 2013 proveden optický facelift. První Micra, která nebyla vybavena zařízením pro připojení přívěsu.
Nissan Note Minivan od 2012 (2. Generace) O 30 centimetrů delší než Nissan Micra.
Nissan Pulsar Kompaktní třída od 2014 Vyvinut španělskou pobočkou Nissan a distribuován výhradně v Evropě.
Nissan Juke Mini SUV od 2010 Výkonnější verze jsou k dostání jako Nissan Juke Nismo a Juke Nismo RS.
Nissan Qashqai SUV od 2013 (2. Generace) Evropská verze se vyrábí v severoanglické továrně Washington (hrabství Tyne and Wear).
Nissan X-Trail SUV od 2014 (3. Generace) Celosvětově nejprodávanější model Nissan. Vizuálně podobný Nissanu Murano a Nissanu Qashqai.
Nissan Murano SUV od 2008 (2. Generace) Facelift v letech 2010 a 2011, verze kabriolet k dostání jako Murano CrossCarbriolet.
Nissan 370Z Sportovní kupé od 2008 Přezdívka: Fairlady Z. Otevřená roadster verze také dostupná. Facelift v červnu 2013.
Nissan GT-R Sportovní kupé od 2007 Každoroční facelift od roku 2010. Výkonné verze k dostání pod názvem GT-R Nismo.
Nissan Evalia Minibus od 2010 Stejný jako dodávka Nissan NV200, nápadný rozdíl: NV200 má oproti Evalia zadní křídlové dveře.

Modely