Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
opel-antara-l-01.jpg

Opel Antara

Opel Antara v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Opel Antara včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Při výrobě SUV se německý výrobce Opel, v době kdy patřil pod General Motors (GM), spoléhal především na odborné znalosti asijských partnerů. Japonský konstruktér Isuzu dodal první off-road vůz této značky, který byl na trhu v letech 1991 - 2003 pod názvem Opel Frontera a který si díky své robustní technologii a pohonu všech kol poradil velmi dobře i mimo terén. Na vývoji Isuzu se také zakládal v letech 1992 - 1999 Opel Monterey, se kterým Rüsselsheimští poprvé nabídli vlastní sportovní užitkové auto (SUV). Všechny modely měly společné logo Opel na mřížce chladiče a také to, že byly vyrobeny v Japonsku. To se změnilo až tehdy, když GM stratégové spustili nový SUV projekt. Model vlastní režie s kompaktními rozměry a s cross-over designem mezi offroaderem a sedanem měl apelovat na novou vrstvu městských kupců. Z důvodu nižších nákladů se GM rozhodl k výrobě kompaktního SUV u její dceřiné společnosti Daewoo v Jižní Koreji. V kontinentální Evropě byl tento soft-roader představen v roce 2006 jako Opel Antara.

Diskrétní off-road vzhled pro Opel Antara

Vnější vzhled 4,57 metru dlouhého kompaktního Opelu Antara byl dán charakteristickými prvky volnočasového off-roaderu. Široké plastové nárazníky se zvýšenou ochranou proti podjetí v hliníkovém designu dominovaly tváři a zadní části vozu Opel Antara. Pro ochranu proti létajícím kamínkům je zde plastové obložení mírně rozšířených podběhů kol. Celkově jde ale o decentní off-road výkon, který nám ujasnil, že Opel Antara byl navržen i přes zvýšenou světlou výškou 20 centimetrů nejen jako vozidlo pro provoz mimo pozemní komunikace, ale měl by být zařazen spíše mezi tzv. lifestyle SUV.

Jako volitelné příslušenství má Opel Antara k dispozici stálý pohon všech kol

Volitelný stálý pohon všech kol slouží především pro lepší manipulaci s Opelem Antara za obtížných jízdních podmínek. K tomu zde máme kontrolu trakce a asistenta při jízdě ze svahu. O bezpečnost se postarají ESP, ABS a hlavové a boční airbagy vpředu a vzadu. Uvnitř vozu Opel Antara byl prostor až pro pět cestujících, kteří mohli složit svá zavazadla v 420 litrů velkém úložném prostoru za sedadly. Při složení zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětšil na 865 litrů. Při zatížení až po střechu bylo k dispozici dokonce 1420 l.

Opel Antara k dostání ve dvou benzínových a dvou dieselových verzích

U Opelu Antara jste si mohli vybrat ze dvou benzínových motorů a dvou dieselů. Nástupní model byl vybaven 2,4litrovým čtyřválcovým motorem, který mohl zmobilizovat 103 kW (140 koní) a který spotřeboval v průměru 9,3 litrů paliva Super. To odpovídá emisím CO2 ve výši 222 g/km. Nejsilnější jednotka V6 dosáhla výkonu 167 kW (227 koní) a dostala Opel Antara až na rychlost 203 kilometrů za hodinu. Spotřebu v kombinovaném provozu výrobce u tohoto modelu uvádí jako 11,6 litru (278 g/km CO2). Jako diesel o objemu 2.0 měl Opel Antara k dispozici dvě jednotky o výkonu 93 kW (127 koní) a 110 kW (150 koní), které spotřebovaly 7,3 a 7,4 litru nafty (194 g/km a 195 g/km CO2). Co se týče převodovky, zde si kupující Opelu Antara mohli vybrat mezi pětistupňovou manuální převodovkou a pětistupňovou automatickou převodovkou.