Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
opel-l.jpg

Opel

Opel existuje již více než 150 let. Obzvláště Kadett a Corsa dobyly srdce mnoha Čechů. V současné době automobilka překvapuje roztomilými auty jako Adam a Karl, se svým mini SUV Mokka sklízí u publika jeden úspěch za druhým - a úspěšně se drží s modelem Insignia ve střední třídě. Mezi klasiky Opelu , které mají dosud řadu příznivců i jako ojeté vozy, patří zejména sportovní kupé ze 70. let. Výrazné logo Opel, kruhem ohraničený blesk, slibuje bleskurychlou mobilitu. To platí nejen pro starší i novější modely, ale i pro inovativní řešení do budoucnosti. Koupit ojetý Opel je stále dobré rozhodnutí. Vozidla jsou spolehlivá a robustní.

Opel Adam Opel Cascada

Tyto modely Opel se jako ojeté vozy těší velké přízni kupujících

Opel Astra : Astra, připomínající hvězdy, vesmír, technologie –dokonalý název pro nástupce Opel Kadett. První kompaktní vůz – s pracovním názvem Astra F – sjel z linky v roce 1991; obnovené série následovaly v letech 1998, 2004 a 2009. V současné době je na trhu pátá generace Astry F. Počáteční obtíže prvních vozů, jako nedostatečná kvalita a koroze, jsou již dávno minulostí, Astře od Opelu se daří dobře i jako ojetině. Výkon benzínových motorů se pohybuje v rozmezí od 80 do 180 koní, sportovní verze OPC nabízí drtivých 280 koní. Diesely s vysokým točivým momentem a výkonem s hodnotami 90-195 koní stojí rovněž za zmínku.

Opel Insignia

Opel Insignia : Nástupce Vectry se prodává od roku 2008. Design tohoto vozu střední třídy nemá s dřívějšími modely Opel moc společného, místo toho se podobá modelu GTC Concept Car , který byl představen v Ženevě roku 2007. Rozsáhlá standardní výbava modelu Insignia přesvědčí zákazníky a kritiky od samého počátku, četné technické inovace, jako je integrovaný dotykový displej, zkrátka zaujmou. Kombi verze poprvé nebyla - jako tomu bylo zvykem - nazývána Caravan, nýbrž Sports Tourer. Šířka otevření pátých dveří se u ní dá elektricky nastavit. Nejsilnější standardní benzínový motor je 2,8-litrový V6 Turbo s pohonem všech kol, nejsilnější diesel má 2,0 l BiTurbo se vstřikováním Common rail. V roce 2013 dostal Opel Insignia nový vzhled a k modelové řadě se přidal výše umístěný Country Tourer. Druhá generace má přijít na trh v roce 2017.

Opel Meriva boční pohled

Opel Meriva : První generace vozu se vyráběla od roku 2003. Vzhledem k tomu, že se zakládá na platformě Corsa, řadí se Meriva do skupiny minivan. Jeho nástupce, Meriva B z roku 2010, má naopak větší karoserii, a patří tudíž do skupiny kompaktních dodávek. Zážehové motory se pohybují od 1,4-litrového motoru s výkonem 100 koní až po turbodmychadlo s výkonem 140 koní, dieselové motory mají rozsah od 1,3 do 1,7 litru. Menší verze jsou nabízeny jako úsporné ecoFLEX motory. Opel Meriva je díky svým kompaktním rozměrům a prostornému interiéru velmi populární především u rodin. Pro Meriva B jsou charakteristické prostisměrné vyklápěcí dveře. Třetí generace vozu, Opel Meriva C, je naplánována na rok 2017.

Opel Mokka

Opel Mokka : Toto kompaktní SUV je na světě sice teprve od roku 2012, ale už je z něj jeden z nejlepších současných modelů Opelu. I jako ojetý vůz je to opravdový hit, protože již ve standardní výbavě má mnoho doplňků, jako klimatizaci, adaptivní brzdová světla a osm airbagů. Nejmenší verze má 1,6-litrový benzínový motor s výkonem 115 koní, největší diesel nabídne výkon až 136 koní při zdvihovém objemu 1,6 litru, a je dokonce k dispozici s pohonem 4x4 a 6-stupňovou automatickou převodovkou. Čtenáři motoristického časopisu "Allrad" zvolili Opel Mokka v letech 2013 a 2014 "Autem roku". Hodně zábavy si užijete i s 1,4-litrovým turbo benzínovým motorem s výkonem 140 koní. Začátek roku 2016 je pro model Mokka ve znamení faceliftu, druhá generace kompaktního SUV se očekává v roce 2018.

Historie Opelu: Průkopník německého automobilového průmyslu

Opel je jedním z nejstarších výrobců automobilů v Německu. Představíme Vám hlavní etapy dějin Opelu – a ukážeme, jaké modely až do dneška charakterizují historii této automobilky.

1862-1899: Od šicího stroje přes kolo k automobilu

Zrnko úspěchu zasadil mladý zámečník Adam Opel v roce 1862, když v otcově dílně po vyučení a vandrování po světě pracoval na prvním šicím stroji Opel. V následujících dekádách znala historie Opelu pouze jeden směr: větší úspěch. V roce 1868 byla z věna jeho manželky postavena větší továrna na výrobu šicích strojů, krátce poté Adam Opel, na naléhání svých synů, započal výrobu jízdních kol. První vyrobené kolo bylo vysoké kolo, později následovala dámská a pánská jízdní kola. Před svou smrtí v roce 1895 Adam Opel učinil ze své firmy jednoho z největších výrobců šicích strojů a jízdních kol v Evropě. Jeho synové jakožto následovníci také investovali rozumně a v roce 1899 začali v Rüsselsheimu vyrábět automobily.

1899-1930: Opel největším německým výrobcem automobilů

Prvním autem od Opelu bylo luxusní patentované motorové vozidlo „System Friedrich Lutzmann“, ale průlom se podařil až jednoduchému a robustnímu modelu Opel 4/8 PS, hovorově nazývanému "doktorský vůz". Inflace spojená s koncem první světové války donutila Opel k zásadnímu přeorientování: modelem „Rosnička“ neboli Opel 4/12 PS začala sériová výroba po vzoru USA. Expedice vozidel rostla mílovými kroky, ceny vozů klesaly, počet zaměstnanců do roku 1930 se ztrojnásobil. O dva roky dříve se Opel stal největším německým výrobcem automobilů a změnil se na akciovou společnost. Globální ekonomická krize, zvyšující se dovoz vozidel z USA a snižující se prodeje donutily bratry Opely prodat svou firmu společnosti General Motors. Jak se ukázalo, byl to pro obě strany výhodný krok.

1930-1960: Úspěch vozů na každodenní použití, válečná výroba a nový začátek

Ve 30.letech se Opel etabloval jako výrobce robustních vozů s dlouhou životností, které se osvědčily v různých každodenních situacích. Během druhé světové války se v Rüsselsheimu nevyráběla žádná vozidla, ale obranné a letecké komponenty. Hlavní závod byl z poloviny zničen bombardováním a po válce byl zabaven americkou vojenskou správou, zatímco závod Opel v Brandenburgu vyvlastnil Sovětský svaz. O tři roky později General Motors pokračoval v řízení výroby v Rüsselsheimu. Po založení Spolkové republiky zažil Opel druhý boom : vozy se prodávaly skvěle, brzy platily jako symboly společenského postavení. Modely 50.let připomínaly americké bouráky: zářivý chromovaný finiš, široké čelní sklo, malé ocasní ploutve a svěží tvary, které dokonale pasovaly k hospodářskému zázraku své doby.

1960-2000: Vůdčí pozice na trhu, pokles v oblasti prodeje a problémy s kvalitou

Výroba v Rüsselsheimu praskala ve švech. V Bochum byl postaven vlastní závod, kde nejprve vznikaly pouze Kadety. V polovině 60. let se Opel pokusil dostat se svou "KAD sérií" do vyšší třídy. První generace Kapitän, Admiral a Diplomat byla věrná americkému designu. Na první pohled podobné modely se lišily ve velikosti motoru, výbavě a ceně. V roce 1971 byl vyroben desetimiliontý Opel. Podíl na trhu činil 20 procent, což bylo víc než u rivala Volkswagenu. Na počátku 80.let však automobilka poprvé po 30 letech vykázala červená čísla. Výroba Opel Corsa byla přemístěna do Španělska. V následujících letech vše směřovalo ke krizi: chyby managementu a problémy s kvalitou vedly k miliardovým ztrátám.

Od roku 2000: Nové svěží modely a inovativní řešení pro mobilitu

Opel Adam vyjíždí z tunelu Opel Zafira zepředu

Na přelomu tisíciletí byly modely Opel opět v kurzu: vozy, které se neprodávaly tak dobře, byly vyřazeny a prodej oživily nové modely. Zafira si rychle získala vedoucí postavení na trhu kompaktních dodávek. Fanoušci sportovních aut našli zalíbení v modelu Speedster, rodiny zase v Merivě. Své kupce našly také Insignia a elektrohybridní Ampera. V roce 2012 se objevuje překvapivý hit v podobě malého SUV Mokka. Kromě toho má teď Opel problémy s kvalitou pod kontrolou a diskutovaná otázka koroze je konečně vyřešena. V roce 2009 však Rüsselsheim postihla finanční krize. Tím byla zasažena americká mateřská společnost a uvažovalo se o rozdělení. Opel sice zůstal součástí General Motors, ale v roce 2014 továrna v Bochumu definitivně zavřela své dveře. A budoucnost? Kromě vývoje nových modelů Opel také pracuje na inovativních řešeních služeb a mobility, jako je carsharingový program CarUnity.

Modely Opel se v současné době vyrábějí na těchto místech:

Země Město Modely Opel
Německo Rüsselsheim Insignia, Zafira
Německo Eisenach Corsa, Adam, Adam Rocks, Adam S
Polsko Gliwice Astra, Cascada
Španělsko Figueruelas Corsa, Corsa Van, Meriva, Mokka
Velká Británie Ellesmere Port Astra, Astra Sports Tourer
Velká Británie Luton Vivaro

Klasika z dílny Opel: Ojeté vozy, které jsou šik

V 60., 70. a 80.letech byl Opel obzvláště populární. Dodnes jsou tyto dekády považovány za zlatý věk Rüsselsheimských. Walter Röhrl v roce 1974 zvítězil v evropském šampionátu Ascona, a stal se dokonce mistrem světa v nastupujícím modelu v roce 1982. Mnohé z těchto vozů této doby si zachovaly svůj půvab a eleganci až dodnes: z Kadettu se stal milionový bestseller, Manta je hvězdou střední střídy a modelem Monza Opel předběhl konkurenční automobilky z Ingolstadtu a Sindelfingen. Dříve cool nové vozy Opel jsou dnes vyhledávanou klasikou – a dají se sehnat za výhodnou cenu.

Opel Kadett : V 60.letech byl Opel Kadett tím správným vozem pro Němce. Kadett B se prezentoval skromně, základní verze se tedy objevila jako sedan a měla být alternativou ke ztísněnému VW Beetle. Koncept vyšel: v období od roku 1965 do 1973 se druhá generace Kadettu prodala přibližně 2,7 milionkrát. Ukázala se být ztělesněním vytrvalosti a spolehlivosti. Tento ojetý model Opelu se nacházel ještě na konci 90. let mezi studenty Kultu - především díky své odolnosti. Speciální modely ukazují Kadett B z té divoké stránky: rally kupé se šikmou zádí, speciální černý matný model "SPORT" nebo luxusní Grand Prix Kadett. Prémiovou verzi představoval Kadett Festival s automatickou třírychlostní převodovkou, halogenovými světlomety a bočními pruhy.

Opel Manta : O žádném voze – a jeho řidiči – nevzniklo pravděpodobně tolik vtipů jako o Opelu Manta. V 70. letech vypukla tzv. "Manta mánie", šlo o jeden z nejúspěšnějších sportovních vozů své generace. Více než půl milionu kusů Manty A bylo vyrobeno v letech 1970-1975. Stejně jako pro onen tropický rejnok, po kterém je vůz pojmenován, i pro tento sportovní vůz je typický jeho aerodynamický tvar. Představa brilantního kupé byla ovšem zničena verzí novější Manty B s větším rozvorem kol a silnějším pohonem, který si našel přízeň hlavně mezi mladistvými a tuningovými fanoušky. Navzdory klišé jako liščí ocas, otevřená okna a kovbojské boty se Manta, nechvalně známá jako „proletářská kára“, stala klasikou. Vzhledem ke své kvalitě přesvědčí Opel Manta jako ojetý vůz až dodnes.

Opel Monza : Název Monza znamená motorsport a vysokou rychlost. Stejnojmenné sportovní kupé od Opelu nemůže sice zcela držet krok s tempem horkokrevných závodní aut, ale nejvyšší rychlost 215 kilometrů za hodinu tento vůz vyšší třídy z Rüsselsheimeru zvládne. Spotřeba Monzy, vyráběné v letech 1978-1986, je s více než 16 litry na 100 kilometrů nemalá. Ale ve srovnání s jinými kupé své ligy je tento osmiválcový Opel - dodnes mimochodem velmi žádaný jako ojetý vůz - poměrně úsporný. Navíc ceny tohoto sériově vyráběného vozu byly podstatně nižší než za Mercedes 280 CE nebo BMW 628 CSi. Pro fanoušky je kupé Monza stále jedním z nejkrásnějších sportovních vozů, které kdy byly vyrobeny.

Komfortní sedadla, dálková světla a osobní asistent: Inovace z Rüsselsheimu

Opel Meriva

Jednu z nejoblíbenějších rüsselsheimských inovací u modelu Meriva představují dveře ve stylu motýlích křídel. Protisměrné dvojité dveře – inspirované dřívějšími modely Rolls Royce - byly totiž navrženy speciálně pro potřeby rodin. Usnadňují zapínání bezpečnostních pásů u dětských sedaček a umožňují dospělým odradit děti od vběhnutí do silničního provozu. Není tedy divu, že se tento model Opelu objevuje v tabulce ojetých vozů vždy pěkně vysoko. Ve 150-leté historii Opelu ale najdete mnoho dalších praktických novinek. Představujeme tři aktuální příklady.

Ergonomické sedadlo se certifikátem AGR

Opel Corsa shora

Kvalitní sedadla a pohodlné sezení jdou u Opelu již tradičně ruku v ruce. U ojetých vozů jsou prosezená sedadla typickým znakem vysokého zatížení. Vývojové oddělení Opelu zabraňuje předčasnému opotřebení navržením a výrobou kvalitních sedadel. Zároveň by měl člověk sedět tak pohodlně, jak je to jen možné, minimalizovat zátěž kostí a kloubů a vyhnout se bolesti zad. V roce 2003 vyrobili Rüsselsheimští Opel Signum a jako první byli schopni nabídnout sedadla s AGR oporou. AGR je zkratka pro "Kampaň za zdravá záda", sdružení, které se věnuje tomuto tématu již více než 20 let. Ergonomická sedadla Opel (pro řidiče a spolujezdce) nabízejí 18 různých možností přizpůsobení, integrovanou bederní opěrku a polohovací oporu stehen.

Adaptivní přední světlomety (AFL +)

Opel Mokka zepředu

Adaptivní světlomety (AFL +) brání oslnění protijedoucího vozidla vlastními světlomety. Současně osvětlí okraj silnice na maximum, a umožní tak řidičům včas rozpoznat divokou zvěř. Aby toto bylo při různých rychlostech a silničních podmínkách možné, disponuje AFL + 10 různými světelnými funkcemi. Ty mění v závislosti na rychlosti, povětrnostních podmínkách nebo protijedoucích vozidlech intenzitu osvětlení a rozsah světelného kužele. V současné době lze AFL objednat za příplatek u Opel Astra, Mokka nebo Cascada. Příští inovace s názvem IntelliLux je ale ještě v začátcích. Půjde o Matrix světlomety, které díky LED technologii učiní noční jízdu ještě bezpečnější. Dálková světla budou v tomto případě utvářet standardní podsvícení, ale díky inteligentnímu ovládání se automaticky přizpůsobí protijedoucím vozidlům.

Osobní asistent OnStar

Opel Adam přístrojová deska

Na podzim roku 2015 Opel představil osobního asistenta OnStar, který pomáhá zjednodušit ovládání vozidla. Propojení chytrých telefonů, auta, dotykové obrazovky, aplikací a příslušných menu možností je pro mnoho uživatelů příliš komplikované, zejména na cestách. OnStar ale řidiče stiskem jednoho tlačítka spojí s pracovníkem servisního týmu.. Ten pak pomáhá při zadávání cíle do navigace, vysvětlí chybové hlášení diagnostiky vozidla nebo zavolá sanitku při stisknutí tlačítka SOS. OnStar disponuje také připojením k mobilnímu vysokorychlostnímu LTE internetu pro poslech hudby a video streaming. Další výhody: hladina oleje a tlak v pneumatikách lze sledovat prostřednictvím aplikace. Jedním dotykem na smartphonu se dá auto otevřít nebo zavřít.