Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
renault-l.jpg

Renault

Od malých až po velké, od Twingo až po Espace: Francouzská automobilka Renault je jednou z předních světových značek. Jejich modely udělají dojem a některé výrobní řady, jako R4, patří po desetiletí k automobilovým klasikám. V srdcích motoristických fanoušků má Renault stálé místo: Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Ferdinand Alonso a Sebastian Vettel vyhráli své tituly mistrů světa právě s vozy této francouzské automobilky. Inovace a high-tech, spolehlivost a dobrý poměr cena - výkon – přesně to je typické pro vozidla Renault. Tyto ojeté vozy jsou robustní, odolné a jejich kontinuální kvalita představuje velké plus ve srovnání s jinými výrobci.

Tyto modely Renault jsou i v ojetém stavu velmi oblíbené

Spolehlivý vůz : Který řidič nehledá právě takové auto? Ať už každé ráno do práce, odpoledne ze školky domů nebo o víkendu na výlety po republice – máloco člověka uklidní víc než ujištění, že vaše auto funguje tak, jak má. V testech ADAC, TÜV, Dekra a AvD jsou vozidla Renault pravidelně dobře hodnocena a v porovnání s dalšími ojetými vozy dosahují například Scénic, Mégane a Clio nejvyšších příček. Není tedy divu, že jsou bezchybné vozy z druhé nebo třetí ruky stále velmi žádané. Technické závady se najdou jen těžko. Představujeme tři nejoblíbenější modely Renault, které jsou v ojetém stavu stejně spolehlivé jako nová vozidla.

Renault Scénic : Tento kompaktní van od Renaultu je na trhu od roku 1996. V současné době se pracuje na třetí generaci, která sjela z linky poprvé v roce 2009. V letech 2012 a 2013 prošla faceliftem a menší úpravy zahrnovaly například instalaci LED denních světel v základní výbavě a přepracování mřížky chladiče.Renault Scénic byl jedním z prvních kompaktních minivanů vůbec a zpočátku se orientoval na model Mégane. Design karoserie i interiér byly nejprve zaměřeny především na praktické požadavky. Dostupné zážehové a vznětové motory dosahují výkonu 82 až 150 koní a také jako ojetiny se motory Renault vyznačují nízkou spotřebou. Rodiny jistě ocení sedmimístnou variantu Grand Scénic s delším rozvorem.

Renault Megane čelní pohled Renault Megane postranní pohled

Renault Mégane : Tento kompaktní vůz je známý také pod názvem „francouzský Golf“. Od uvedení na trh v roce 1995 vede se svou konkurencí z Wolfsburgu velmi těsný souboj. Na přelomu tisíciletí byl Renault dokonce schopný za určitou dobu prodat více modelů Mégane než VW Golfů. Od roku 2015 je k dostání čtvrtá generace, která přesvědčuje svým asertivním a sportovnějším designem. Typy motorů Renault Mégane se pohybují v rozmezí od 1,4litrového ekobenzínového motoru s výkonem 69 koní až po rally provedení s objemem 2 litry a výkonem 250 koní. Starší modely Mégane přesvědčí, stejně jako většina vozů Renault, i jako ojeté automobily, a to díky své spolehlivosti a robustnosti.

Renault Clio vnější pohled Renault Clio interiér

Renault Clio : Inspirací pro jméno tohoto vozu byla antická můza dějepisectví. Tento malý vůz sám píše od svého zavedení v roce 1990 historii, od roku 2012 se sériově vyrábí již čtvrtá generace. Zpočátku byl Renault Clio čistě dámským vozem, v současné době ale existuje i mnoho mužů, které tento malý bourák nadchnul. Za to v neposlední řadě můžou sportovní verze, jimiž Renault pravidelně doplňuje běžnou řadu. Který závodní fanoušek by odolal modelu Clio GT s motorem o výkonu 200 koní, jehož turbo technologie je duchem Formule 1? Není divu, že se tento vůz účastní také závodů v rámci Eurocup.

Historie Renaultu: Od luxusních vozidel po moderní každodenní automobily

Jednoduchý a moderní: Již po desetiletí zdobí vozy Renault znak kosočtverce , ať už se jedná o vozy nové nebo ojeté. Poprvé byl tento symbol použitý ve 20. letech, tehdy byl ovšem vyhrazen pouze luxusním modelům Renault. Jasné a přímé linie odráží duch tehdejší doby. Od 60. let je černý kosočtverec na žlutém pozadí výrazným poznávacím znamením všech modelů Renault. V roce 1972 byl úpravou linií vytvořen 3D efekt a ostré rohy se zaoblily. Po menších změnách následoval v roce 2011 nejnovější redesign: kosočtverec se nachází ve středu přední části vozu a vypadá ještě mohutněji a plastičtěji. Renault používá optický trik jako symbol s cílem prezentovat se jako inovativní a smyslná automobilová značka s bohatou historií.

Renault Twingo postranní pohled Renault Twingo s otevřenými dveřmi

Nezapomenutelná vyjížďka vedoucí k založení Renaultu

Příběh o zrození francouzské automobilky Renault má téměř biblický charakter. Podle historie firmy jel Louis Renault na Štědrý den 1898 vlastnoručně vyrobenýmdřevěným automobilem do Paříže. Na cestě byl opakovaně zastavován nadšenými kolemjdoucími. Když se konečně vrátil domů, měl v kapse hned dvanáct objednávek na další exempláře vozu. Spolu se svými bratry Fernandem a Marcelem poté Louis založil v únoru 1899 oficiálně Société Renault Frères , fimu, která začala s výrobou prvního auta Renault s názvem Typ A. Modely Renault si ve Francii rychle udělaly dobré jméno. Renault byl v období Belle Époque synonymem pro luxusní vozy , ale také technologické inovace jako hnací hřídlo přispěly - spolu s jejich licencí pro jiné automobilky - ke kontinuálnímu obchodnímu úspěchu.

Během dvacátých a třicátých let Renault zindustrializoval výrobu automobilů

Po první světové válce se Renault přeorientoval od ruční výroby směrem k industrializaci automobilového průmyslu. Nejprve společnost rozšířila sortiment výrobků, kromě automobilů a lodních motorů se zde vyráběly lokomotivy a dokonce i letadla. Ve 30. letech vznikl nový výrobní závod na Séguin , ostrově na Seině. Zde vznikla nejmodernější automobilka svého času v Evropě, která je dodnes hlavním závodem Renaultu. Pro současníky byla 1500 metrů dlouhá montážní linka zvláště zajímavá, jednalo se o největší zařízení mimo území Spojených států - domova masové výroby. Až do konce druhé světové války Renault vyráběl především luxusní vozy určené pro vyšší třídu, v evropském měřítku byla ale velmi úspěšná i výroba nákladních vozů.

Ekonomické úspěchy poválečného období vedly k sociálnímu zlepšení

Po osvobození Paříže v roce 1944 následovaném smrtí zakladatele Louise Renaulta ve stejném roce a částečným znárodněním firmy započala v roce 1946 úspěšná poválečná historie Renaultu. Prvním modelem byl Renault 4CV, lidově nazývaný „krémový řez“, jehož prodej překonal všechny rekordy. V padesátých letech se Renault rozšířil po celé Evropě a postavil další továrny. Vozidla jako Renault 4, Renault 12 nebo Renault 16 se po celém světě prodávala tak dobře, že se Renault stále více soustředil na vývoz. Od roku 1955 stál v čele firmy Pierre Dreyfus. Díky němu vznikly nejen revoluční modely, na kterých se zakládá globální úspěch Renaultu, ale také četná sociální vylepšení , jako třetí a čtvrtý týden dovolené pro firemní zaměstnance.

Renault se ponaučil z krize a zachoval tak svoje místo mezi výrobci s vysokými obraty

Na začátku roku 80. let se Renault ocitl - stejně jako mnoho jiných automobilek - v krizi. Prodeje poklesly a firma byla v červených číslech. Díky přísné kontrole kvality a novým modelům , jako například Espace, první MPV vůbec, úspěšný Renault 19 a nástupce R5 Clio, se Renault dostal v 90. letech zpátky na trať. Renault Laguna přesunul automobilku zpět do střední třídy. Od roku 1999 Renault úzce spolupracuje s Nissanem, později odkoupil rumunskou automobilku Dacia a získal od jihokorejské společnosti Samsung většinu automobilové divize Samsung Motors. Renault patří také v novém tisíciletí k nejprodávanějším výrobcům automobilů po celém světě , nové modely, jako Zoe nadchnou jak kritiky, tak kupce. Renaultu se daří i na trhu s ojetými automobily: ADAC tyto vozy ve statistikách poruch pravidelně hodnotí vysokými známkami.

S příchodem designéra van der Acker zafoukal v Renaultu čerstvý vítr

Renault Captur zadní pohled Renault Captur čelní pohled

Nové modely nesou rukopis šéfkonstruktéra Laurens van der Ackera. Méně hranaté, příjemně zaoblené tvary dominují vzhledu vozidel od roku 2010. Výchozím bodem je člověk a jeho život. Ať už sportovní vůz nebo SUV, rodinný kočár nebo malý automobil – cílem všech modelů Renault bylo přizpůsobit se různým životním a pracovním fázím člověka. Renault bude mít v nabídce vždy ten správný vůz - ať už pro první nadšení z vozu či vzrušující vyjížďky pro dva, pro divoký rodinný chaos nebo klidný důchod. Velká vášeň pro automobilový průmysl a jeho rozvoj směrem k elektromobilitě také symbolizuje stávající slogan značky „Passion for life“. Nová i ojetá vozidla Renault jsou symbolem moderních vozů a přesvědčí svým pečlivým a promyšleným zpracováním.

Elegance píše dějiny: modely Renault, které si udržely svou krásu i v ojetém stavu

V téměř 120leté historii společnosti Renault se najdou četné historické modely. Od pionýrských vozidel Belle Époque, přes Typ A a Typ G, až po první průmyslově vyráběné vozy, jako je Renault 40 CV nebo Renault NN, od poválečných vozidel pro vznikající střední třídu až po každodenní vozidla 70. let - každá z těchto epoch přivedla na svět automobily, které jsou právem považovány za klasiku z dílny Renault. Ojeté modely do roku výroby 1980 nejsou tak vzácné, a proto jsou často k dostání za přijatelnou cenu. Za některé speciální modely jsou sběratelé ochotni zaplatit i vyšší částku. Představujeme tři automobilové veterány Renault , které si zachovaly svou eleganci až dodnes:

  • Renault Floride : Že umí Francouzi vyrobit pravé „americké žihadlo“, ukázal Renault na konci 50. let modelem Floride. Tento sportovní vůz má všechny typické rysy: dlouhou kapotu, elegantní panoramatické čelní sklo a malé ocasní ploutve. Extravagantní kombinace krátkého rozvoru a dlouhých převisů karoserie přitahuje příznivce dodnes. Za všechno může jeden šikovný reklamní tah - pro Renault Floride si nenechal čechrat svou blond hřívu nikdo jiný než tehdy pětadvacetiletá Brigitte Bardot. Jedinou nevýhodou byl zvolený název, který pro USA nebyl dostatečně přesvědčivý, vůz byl tedy za oceánem prodáván jako Renault Caravelle. {newline}
  • Renault 4 : Renault 4 debutoval v roce 1961, poslední vůz sjel z výrobní linky v roce 1992 – mezitím se prodalo více než 8 milionů tohoto modelu. „Quatrelle“ se ve francouzské komunitě proměnil ve studentské a rodinné auto par excellence - jako kombi R4 nabídl dostatek prostoru, jako pětidvéřák zase více pohodlí. R4 neudělal dojem pouze díky svým praktickým vlastnostem, ale přesvědčil i svou nízkou cenou. Výhodou byla také nízká spotřeba o výkonu 23 - 34 koní a mechanická robustnost tohoto modelu Renault. Na trhu s ojetými automobily je Renault 4 stále populární.
  • Renault 16 : V polovině 60. let byl Renault 16 vozem, který udával trendy. Má karoserii typu hatchback a velké zadní dveře od kufru, které umožňují uživatelům uložit zavazadla velmi snadno a pohodlně. Obzvláště populární mezi zákazníky jsou sklopná sedadla - několika pohyby vznikne pohodlné letiště. Nejen architekti a učitelé – hlavní klientela R16 - ocení tento „cestovní obývací pokoj“, hodí se i pro přepravu větších předmětů. Tento Renault byl vyráběn až do roku 1980, jako ojetina je častý a oblíbený.

S turbem až na mistrovství světa: zapojení Renaultu ve Formuli 1

Renault Laguna čelní pohled Renault Laguna zadní pohled

Jedenáct titulů mistra světa pro jezdce, dvanáct titulů pro konstruktéry - bilance Renaultu ve Formuli 1 je pozoruhodná. Renault přímo či nepřímo působí na vrcholu motoristického sportu již 40 let. Poté, co se automobilka aktivně zapojila do francouzského motorsportu, se chtěla prosadit po celém světě. V roce 1977 debutoval tým stáje Equipe Renault v cirkusu Formule 1. Karoserie, motor, jezdec, pneumatiky a palivo - to vše pocházelo z Francie nebo tam bylo přímo vytvořeno. Od roku 1978 Renault dosahoval dobrých výsledků v kvalifikaci, na rpvní vítězství si však ještě rok počkal. Ačkoli se neobjevil žádný světový titul, zavedením tzv. turbomotorů se Renaultu povedla revoluce F1. Tento náskok ale nevydržel dlouho a v polovině 80. let Renault po delším propadu odstoupil z královské třídy.

Tým konstruktérů byl obnoven až v roce 2002, kdy Renault převzal stáj Benetton. Návrat se uskutečnil pod názvem Mild Seven Renault F1 Team , za což se v neposlední řadě zasloužil Fernando Alonso. Tento Španěl začínal jako testovací jezdec, od roku 2003 si ale polepšil a stal se z něj pravidelný jezdec a v letech 2005 a 2006 si s Renaultem dojel pro titul mistra světa. Obvinění z manipulace v roce 2009 znamenalo prodej většiny stáje. Na konci roku 2011 Renault definitivně končí a do roku 2015 stále dodává týmu Lotus F1 motory. Renault tak pokračuje v tradici. Od roku 1983 jsou dodávky motorů druhým pilířem automobilky v F1. Největší úspěch: V letech 2010 a 2013 získal Sebastian Vettel a jeho Red Bull Racing Team čtyři mistrovské tituly pro jezdce a stáj v řadě. Úspěch jako dodavatel motorů Renaultu ale nestačí.

Od roku 2016 je automobilka opět reprezentována stájí v F1. Opět s inovativní technologií, která vychází z minulých úspěchů. Stejně jako předtím u turbo pohonu by měly být opět vyzkoušeny technologie, které by se později měly začlenit i do sériové výroby. Z tohoto důvodu jezdí Francouzi Renaultem - ať ojeté nebo nové auto, v každém voze Renault se skrývá trochu F1.

Následující tabulka ukazuje pět nejúspěšnějších jezdců různých Renault týmů ve Formuli 1:

Jméno Národnost Let v Renault F1 týmu Počet odjetých Grand Prix Počet vítězství Nejlepší umístění F1 (rok)
Fernando Alonso Španělsko 2003-2006, 2008-2009 105 17 1. = Mistr světa (2005, 2006)
René Arnoux Francie 1979-1982 58 4 6. (1980, 1982)
Giancarlo Fisichella Itálie 2005-2007 53 2 4. (2006)
Jarno Trulli Itálie 2002-2004 48 1 6. (2004)
Alain Prost Francie 1981-1983 46 9 2. (1983)