Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
saab-9-3-l-01.jpg

Saab 9-3

Saab 9-3 v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Saab 9-3 včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Saab 900, který dnes platí za severskou klasiku, získal švédské automobilce v 80. letech pověst výrobce modelů se sportovními přeplňovanými motory, vysokými bezpečnostními standardy a neobvyklým designem karoserie. S tím byla spojena také zvyšující se přítomnost Saabu i mimo skandinávské trhy, přičemž nejvíce rozšíření těchto vozů přispěl severoamerický kontinent. Když se Švédi na konci 80. let rozhlíželi po partnerovi, nabídl americký koncern General Motors poskytnutí know-how a kapitálu na spoluvývoj druhé generace Saabu 900, představené v roce 1993. Od chvíle, kdy byly na pořadu dne návrh a vývoj následovníka, spolupracovali Švédi s Američany. Pod novým označením přišel nakonec model střední třídy v roce 1998 jako Saab 9-3 na trh.

Saab 9-3 ve variantách sedan, kombi a kabriolet

Stejně jako předcházející generace byl Saab 9-3 stavěn v různých karosářských variantách, tedy jako sedan, kupé a kabriolet. Bylo nezvyklé, že výrobce změnil typové označení, aniž by představil kompletně přestavěný model. Saab 9-3 zprvu mnoha detaily připomínal Saab 900. Až s příchodem druhé generace v roce 2002 došlo k omlazení designu sedanů a kabrioletů. Nejdůležitější změna v této generaci: poprvé byl Saab 9-3 k dispozici jako kombi. V roce 2008 byly uvedeny na trh sedany a kombíky s pohonem všech čtyř kol. Následovala varianta 4x4 kombi ve stylu crossoverů, takže v sobě snoubila prvky SUV a kombíku.

První diesel automobilky v roce 1999 v Saabu 9-3

Na evropských trzích byl Saab 9-3 od roku 1998 nabízen ve čtyřech různých benzínových motorizacích. Nejnižší model byl osazen dvoulitrovým agregátem, který dodával Saabu 9-3 ve verzi bez přeplňování 96 kW (131k). S turbodmychadlem se tento motor vzmužil až na 151 kW (205k). Nejvýkonnější motor představovala jednotka o objemu 2,3 litrů o výkonu až 169 kW (230k). Dieselový agregát, dodávaný Opelem, dceřinou společnostíGM byl k v nabídce od roku 1998 a na hřídeli měl výkon až 92 kW (125k)

Motorizace druhé generace Saabu 9-3 od roku 2002

V druhé generaci Saabu 9-3 od roku 2002 nabízel výrobce silnější turbomotory s čestnou výjimkou nejslabšího motoru s 90 kW (122 koní) výkonu. V nejvyšší verzi dostal Saab 9-3 šestiválec o výkonu až 206 kW (280 koní). Diesely byly v nabídce ve dvou provedeních – 88 kW (120 koní) a 110 kW (150 koní), oba shodně po 1,9 litrů zdvihového objemu. Nadto byla ještě v nabídce nejvyšší verze Saabu 9-3 s biturbem a až 132 kW (255 koní) výkonu.