Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
tesla-model-s-l-01.jpg

Tesla Model S

Tesla Model S v přehledu

Zde najdete obsáhlý přehled informací o automobilu Tesla Model S včetně nejdůležitějších charakteristik, typu motoru, výbavy a dalších důležitých informací o tomto modelu. Přečtěte si více

Nové od:
Použité od:
*Nejnižší cena na stránce AutoScout24 za poslední měsíc

Zatímco velcí výrobci automobilů vyráběli elektromobily a vozidla s hybridní technologií původně jako marketingový prostředek za účelem snížení průměrných hodnot jejich testovacích vozů, kalifornská začínající společnost Tesla si od svého založení v roce 2003 klade mnohem ambicióznější cíle: americký nováček ze Silicon Valley neoznámil nic víc než hrozící konec spalovacích motorů v automobilovém průmyslu. Technici Tesly se chtěli soustředit na rozvoj energeticky úsporných a neznečišťujících elektrických pohonů pro sériovou výrobu ve velkém měřítku. Po téměř pěti letech usilovné práce Američané představili v roce 2008 vůz Tesla Roadster - svůj první e-model na trhu, pro který poskytl konstrukční základ britský výrobce sportovních vozů Lotus. Svůj první model výhradně vlastní výroby pak Kaliforňané prezentovali v létě roku 2012; jednalo se o sportovní pětidveřový sedan s umístěním v horní třídě, který nesl název Tesla Model S a na evropský trh byl uveden v roce 2013. Volitelný pohon na všechna čtyři kola byl v Evropě v nabídce pro všechny tři výkonnostní stupně Tesla sedanu od začátku roku 2015. Zvláštnosti bezemisního Modelu S: tento sportovní sedan je vybaven dvěma dalšími sedadly, a může se tak proměnit v rodinnou 7-místnou variantu, navíc se dá zdarma nabít elektřinou v samodobíjecích stanicích Tesla.

Elektromotory Tesla umožňují Modelu S sportovní časy zrychlení

Nabídka all-inclusive tankování zdarma v samodobíjecích stanicích Tesla platí ovšem pouze pro dvě špičkové verze výrobní řady, označované jako S 85 a P 85. Varianta s 85kWh baterií z roku 2015 dosahovala výkonu až 350 kW (476 koní), zatímco Tesla S 85 a základní model s menší baterií S 60 nabídly maximální výkon 285 kW (387 koní). Díky výkonnostnímu potenciálu různých elektronických agregátů dosahovaly sedany vyšší třídy nejvyšší rychlosti 190 až 210 kilometrů za hodinu. Tyto hodnoty se sice mohou zdát nižší ve srovnání s obdobnými sedany s konvenčními spalovacími motory, ale co se týče zrychlení, rychle reagující elektromotory Modelu S dokazují, že nezaostávají za konkurenčními zážehovými a vznětovými motory sportovního charakteru: v závislosti na výbavě Tesla Model S zrychluje z nuly na 100 km/h za 4,4 až 6,2 sekundy.

Dojezdový rádius a doba nabití u elektrických vozidel Model S od Tesly

Jako maximální dojezd pro modely 85 uvádí Tesla v závislosti na typu cesty a individuálním stylu jízdy asi 500 kilometrů. Menší 60 kWh akumulátor modelu S je schopný udržet energii na max. 375 kilometrů. Elektromobil se dá nabít přes noc přes běžnou elektrickou zásuvku doma nebo na samorychlodobíjecích stanicích. Na stanicích Tesla by mělo stačit asi 20 minut, abyste dobili baterku na alespoň 50 procent a mohli pokračovat v cestě. Chcete-li obnovit plnou kapacitu baterie, musí se Model S nabíjet víc jak hodinu. Pro urychlení procesu nabíjení je možno Model S rovněž vybavit rozdvojkou, která zvedá nabíjecí kapacitu z 11 kW na 22 kW, a doba nabíjení se tak sníží na polovinu.

Pohon všech kol a technologie autopilot pro Tesla Model S od roku 2015

V roce 2015 výrobce opětovně zhodnotil svou modelovou řadu Model S po technické stránce. Volitelný pohon všech čtyř kol byl nyní k dostání pro všechny výkonnostní stupně. Navíc Tesla přidala k sériově vyráběnému elektromotoru na zadní nápravě druhý elektrický generátor na přední nápravě. Kromě autopilotu se doplňková technologie do budoucna týká také asistenčních systémů, které by měly s pomocí ultrazvukových senzorů a kamery samostatně převzít různé úkoly, jako pomoc při parkování nebo upozornění na nehodu. Tímto způsobem chtěla Tesla připravit svůj Model S v druhé výrobní fázi na autonomní ovládání vozidel v systému řízení dopravy. Provoz funkcí palubní desky v elektromobilu Tesla probíhá na více než 17-palcovém dotykovém displeji.

Klasický design sportovního sedanu pro Tesla Model S

Inovativní technologie pohonu, inteligentní řízení vozu, moderní palubní systémy - s touto strategií se chtěl kalifornský výrobce stát v mnoha ohledech průkopníkem v automobilovém průmyslu zítřka. Při navrhování Modelu S vývojáři ale raději vsadili na obecný vkus a Italy inspirovanou tradiční formu karoserie. Model S byl navržen ve stylu klasického elegantního sportovního sedanu, pyšnil se jak hlubokým předním spoilerem, tak vymodelovanými blatníky, což jsou typické designové rysy tohoto typu vozu. Designéři dokonce u Modelu S realizovali i přední část, ve které chromované orámování opticky napodobilo mřížku chladiče, ačkoli při pohonu na elektromotor ve skutečnosti žádná není zapotřebí. Silueta modelu S byla formována dlouhou snižující se linií střechy, která elektromobilu dodala sportovní formu kupé. Široké zadní dveře kufru s velkoplošným prosklením a kompaktní záď auta s integrovaným nárazníkem doplňují dynamický vzhled tohoto Tesla sedanu.

Tesla sedany výrobní řady Model S lze nastavit jako sedmisedadlovou verzi

Také co se rozměrů týče, se Model S od Tesly konvenčně řadí do horního segmentu třídy. Se svou délkou necelých pět metrů, rozvorem kol asi tři metry a šířkou 1,96 metru dosahují sedany typických rozměrů třídy, které uvnitř vytvářejí velkorysý prostor pro pět osob. Ale protože Tesla chtěla propojit sportovní styl Modelu S s každodenním používáním, rozšířili Američané možnosti využívání tohoto sportovního sedanu a Model S vytvořili jako sedmisedadlovou verzi. Ve snadno přístupném zavazadlovém prostoru jsou k dispozici dvě přídavná sedadla pro děti, která se po sklopení promění v klasický kufr.

V Tesla Modelu S je možno využít téměř 1000 litrů úložného prostoru

Za to, že se dá Model S použít jako sedmisedačkové rodinné auto, sportovní sedan vděčí uspořádání úložiště elektrické energie, které je pro provoz elektromobilu klíčové. Inženýři Tesly ho jednoduše z důvodu úspory místa nainstalovali na podlaze vozidla. Do Modelu S konstruktéři namontovali celkem asi 8000 lithium-iontových článků. Takto vzniklo v zadním prostoru elektromobilu téměř 750 litrů zavazadlového objemu. A protože elektromotory byly nainstalovány na nápravy, použitelný prostor zůstal dokonce i pod samotnou kapotou, což znamená více než 150 litrů navíc.