Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
volvo-l.jpg

Volvo

Tvůrci značky Volvo - Assar Gabrielsson a Gustaf Larsson - byli spolupracovníci z SKF AB (Svenska Kullagerfabriken). Prvním automobilem značky Volvo byl ÖV4, čtyřválcový otevřený vůz vyrobený v roce 1927 ve švédském Göteborgu. Krátce na to následoval PV4, také čtyřválec, ale tentokrát uzavřený osobní automobil. Až do pozdních 50. let Volvo vyvinulo dalších deset řad vozidel, velký ekonomický průlom se společnosti ale v prvních letech nepodařil a prodejní čísla zůstala nízká. To se však mělo v polovině 50. let prudce změnit. Dvanáctá řada vozidel přinesla Volvu zásadní mezinárodní průlom: PV444 a PV544, v Německu nazývaného kvůli svému nápadnému tvaru jako „Hrbaté Volvo“, se prodalo celkem 440 tisíc kusů a přineslo značce celosvětový úspěch. Volvo se svým vozem zabodovalo především z hlediska bezpečnosti. Od roku 1955 byl každý „hrbáč“ vybaven montážními body pro tříbodové pásy, což se od roku 1959 týkalo všech modelů Volvo. Tříbodový pás, vyvinutý a později patentovaný inženýry Volvo, byl zvolen německým patentovým úřadem jako jeden z nejužitečnějších lidských vynálezů posledního století. Od té doby až do současnosti si Volvo získalo image výrobce nejbezpečnějších automobilů. Série vozidel P120, ve výrobě v letech 1956 - 1970, známých také pod názvem Volvo Amazon, navázala na úspěch 660 tisíci vozidly PV444/544. Opěrky hlavy byly zahrnuty ve standardní výbavě, což posílilo pověst Volva jako zvláště bezpečného vozu. Volvo tím získalo větší podíl na trhu především ve Spojených státech, kde bylo populárním rodinným autem. Od té doby je americký trh pro Volvo hlavním odbytovým trhem. V roce 1967 byla představena řada P140 s hranatým, robustním designem, který je pro značku Volvo typický již po mnoho let. V následujících letech Volvo opět triumfovalo v oblasti bezpečnosti: Volvo 240, vyrobené v roce 1974, získalo mnohá ocenění včetně titulu Nejbezpečnější auto roku. Bylo také prvním vozem, který byl v roce 1977 vybaven katalyzátorem. V 80. letech Volvo nakonec zavádí - opět se zaměřením na bezpečnost - ABS a airbagy. Volvo 850, uvedeno na trh jako model vyšší střední třídy na počátku 90. let, zaznamenalo velký úspěch zejména ve verzi kombi. Po faceliftu v polovině 90. let se ze sedanu S70 stalo kombi V70. Modely střední třídy S40 a V40 (později V50) byly z finančních důvodů vyvinuty ve spolupráci s Mitsubishi. Současné trendy v automobilovém průmyslu následuje Volvo například modely SUV XC90 a menší verzí off-road kombi XC70, oba modely vyráběné od roku 2002. Zejména s XC70 Volvo slaví v USA velké úspěchy. Ani v oblasti alternativních pohonů Volvo není nečinné, modely S60, S80 a V70 jsou k dispozici s ekonomickým motorem na duální palivo, který lze pohánět jak zemním plynem tak benzínem. Volvo C70 představuje sportovní kabriolet-kupé s trojdílnou skládací kovovou střechou. Od roku 1999 patří Volvo Car Corporation - bývalá automobilová divize Volvo Group - ke společnosti Ford. Po prodeji divize vyrábí švédská Volvo Group pouze autobusy, nákladní automobily, stavební stroje a průmyslové, lodní a letecké motory. Všechny osobní vozy značky Volvo jsou od té doby vyráběny v rámci skupiny Ford. Tam patří značka Volvo k takzvané Premier Automotive Group, jejíž součástí je i Land Rover, Jaguar a Aston Martin.