Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.
peugeot-l.jpg

Peugeot

Peugeot působí v automobilovém průmyslu již více než 125 let. Tím se tato francouzská automobilka se sídlem na úpatí Vogéz řadí k nejstarším značkám vůbec. Jako součást skupiny PSA jsou lvi ze Sochaux spolu se sesterskou značkou Citroën evropské číslo dvě v žebříčku největších výrobců automobilů – více aut prodal jen Volkswagen. Značka již po desetiletí úspěšně kombinuje tradici a inovaci : v roce 1929 zavedla systém číslování s nulou uprostřed a také první dieselový motor ve francouzském sériovém voze pochází z dílny Peugeot. Modely si stojí velice dobře také na trhu s ojetými automobily. A právem, protože kromě nízkých vstupních cen vozidla Peugeot pravidelně přesvědčují špičkovými hodnoceními v bezpečnostních testech a zároveň příjemnou výbavou.

Z těchto ojetých modelů Peugeot budete nadšeni

Peugeot 108 zepředu Peugeot 108 zevnitř

Někteří se domnívají, že ojeté vozy Peugeot jsou úspěšné pouze díky své nízké ceně. Nicméně relativně nízké ceny jsou jen jedním z mnoha důvodů. Hnací výkonné motory se nemají za co stydět, protože spotřebují méně než konkurence z Wolfsburgu nebo Sindelfingenu. Ani na bezpečnosti Francouzi nešetří, a mnoho extra prvků výbavy je navíc nabízeno standardně v základní verzi. Svým výrazným designem Peugeot zaručuje, že ojeté i nové vozy jsou jedinečné a nezaměnitelné.

Peugeot 308 : První generace Peugeotu 308 se vyráběla do roku 2012. Tento model přesvědčuje výrazným designem: charakteristické jsou jeho protáhlé světlomety a velká přední maska chladiče. K atraktivnímu a přehlednému interiéru se přidává prostorný kufr. Pohon začíná na 90 PS; 308 GTi může se svými 200 PS v duelu kompaktních vozů dobře udržet krok s VW. Komfort se tu také najde: zatímco u jiných výrobců si za doplňky jako tempomat nebo klimatizace stále připlatíte, obě tyto funkce patřily u 308 ke standardu.

Peugeot 508 zepředu Peugeot 508 zezadu

Peugeot 508 : 19 let Francouzi neměli žádný model v horním segmentu střední třídy. Nicméně s Peugeotem 508 se jim podařil triumfální návrat. V roce 2010 byl uveden na trh, o čtyři roky později mu Peugeot daroval facelift v podobě strmější přední části a LED světlomety pro denní svícení. Charakteristickými rysy jsou úsporné motory a luxusní výbava za relativně nízkou vstupní cenu, z čehož Peugeot 508 profituje i jako ojetý vůz. Peugeot nás přesvědčil i co se týče spotřeby, plně hybridní motor dokonce patří k nejlepším ve své třídě.

Peugeot 207 : Tento malý vůz se objevil v roce 2006 jako nástupce 206. Vyráběn byl do roku 2012, od té doby se vyrábí 208. Peugeot 207 však dodnes patří k ojetým vozům, které jsou u zákazníků velmi oblíbené. Zejména řidičky ocení Peugeot 207 jako půvabný městský automobil. V pohodlných čalouněných sedačkách uplyne čekací doba před semafory jako nic, motory až do 174 PS zajišťují řádný tlak při předjíždění na dálnici. Kromě toho je lákavá i cena: modely v dobrém stavu se dají pořídit poměrně levně.

Ve znamení lva: historie automobilky Peugeot

Peugeot 3008 ze strany Peugeot 3008 zepředu

Oficiální historie Peugeotu začíná rokem 1810. Tehdy bratři Jean-Frédéric a Jean-Pierre Peugeotovi rozšířili rodinnou firmu v Herimoncourt o slévárnu železa. Do té doby rodinu Peugeotových živila lisovna oleje, koželužna a barvírna. Právě tehdy začali vyrábět také železářské zboží všeho druhu a dělali to tak úspěšně, že o několik let později rozšířili firmu o další továrny. V roce 1858 byl jejich znak lva zapsán jako ochranná známka. V 19. století Peugeot překročil hranice Francie se svým kvalitním nářadím, stejně tak jako s mlýnky na pepř a kávu – které Peugeot mimochodem vyrábí dodnes.

Na konci 19. století si Armand Peugeot uvědomil potenciál, který měl začínající automobilový průmysl – společnost čím dál více směřovala směrem k vývoji a výrobě vozidel. Prvním prototypem byla tříkolka Serpollet na parní pohon, v 2. typu byl ještě použit spalovací motor Daimler. Sériová výroba začala v Peugeotu již v roce 1896 a velký úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. V roce 1912 byla postavena továrna v Sochaux. Ačkoli byla původně plánována na výrobu nákladních automobilů, po skončení první světové války zde byly sériově vyráběny osobní automobily. V roce 1929 byl představen malý vůz 201, první model s charakteristickou nulou uprostřed. Byl tak úspěšný, že si díky němu Peugeot získal pověst vynikajícího automobilového inženýrství.

Po skončení druhé světové války se začalo v Peugeotu stavět nanovo. Nové modely, jako například 203 a 403, byly v poválečném období velmi úspěšné a také 404 dosáhla během 60. let v Evropě a ve frankofonní Africe vysokých prodejních čísel. Vybaven dobrou finanční rezervou odkoupil Peugeot v roce 1974 svého konkurenta Citroën. O dva roky později vznikla skupina PSA , která krátce nato převzala evropskou pobočku americké skupiny Chrysler. "Společně jsme silnější" – pod tímto heslem vznikla celá řada Peugeot, Citroën a Talbot modelů (tak se jmenovala vozidla bývalé dceřiné společnosti Chrysler), které se dělily o platformu. Synergické účinky byly patrné až o několik let později, když se Peugeot dostal do černých čísel. Od té doby Peugeot provozuje několik mezinárodních továren, kde vyrábí kromě uvedených modelů i mnohé Citroën automobily:Země Město Počet pracovníků Vyrobené modely
Francie Mühlhausen 9.400 Peugeot 206, Peugeot 308
Francie Poissy 6.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Francie Rennes 6.900 Peugeot 407, Peugeot 508
Francie Sochaux 12.000 Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008
Španělsko Madrid 2.200 Peugeot 207
Španělsko Vigo 7.500 Peugeot Partner
Portugalsko Mangualde 900 Peugeot Partner
Slovensko Trnava 3.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Argentina Buenos Aires 4.700 Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Peugeot Partner
Brazílie Porto Real 2.900 Peugeot 207

Peugeot 5008 zezdau Peugeot 5008 zepředu

V současné době patří Peugeot ke skupině výrobců automobilů, kteří spolu velmi úzce spolupracují. Ať už jde o spolupráci s Fiatem v sektoru užitkových vozidel nebo o výrobu motoru V6 s Renaultem či výrobu dieselového motoru s Fordem. Od roku 2001 existuje společný podnik s Toyotou. Tak jsou například Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo identická trojčata. S Mitsubishi Peugeot spolupracuje v oboru SUV, s General Motors byla uzavřena strategická aliance. V případě speciálního vybavení sportovního vozu RCZ dochází ke společné výrobě motorů s BMW. Peugeot ale nepodceňuje ani rozvoj vlastních inovací , na trh ojetých automobilů již dorazilo mnoho novinek posledních let: například mikrohybridní motor e-HDI nebo čistě elektrický pohon iOn, což přineslo Peugeotu mezinárodní obdiv.

Peugeot RCZ shora Peugeot RCZ ze strany

Tři Peugeot klasiky: kabriolet a dvě kupé

Kabriolety a kupé: Jako žádný jiný design, tyto dva druhy karoserií jsou symbolem nespoutané radosti, sofistikovaného luxusu - a trochu i hollywoodského životního stylu. Od poloviny 30. let Peugeot v této oblasti udává trendy. Klasické automobily patří díky své odvážné formě a mnoha inovacím, jako je stahovací kovová střecha, k nadčasové klasice. Avšak kabriolety a kupé nejsou určeny jen pro ty majetnější z nás. Četné modely Peugeot si našly svou cestu ze sériové výroby k běžnému zákazníkovi. Představujeme tři klasické kabriolety a kupé značky Peugeot, které stále patří – i jako ojeté vozy – k těm nejoblíbenějším.

Peugeot 403 se zapsal jako služební vozidlo poručíka Columba ze stejnojmenného krimi TV-seriálu, který po desetiletí jezdil v kabrioletu 403 k vražedným případům ve vyšší společnosti. Ovšem tento model střední třídy je více než jen mírně pomačkaná rekvizita: jedná se totiž o klasiku automobilové historie. Peugeotu se jím v letech 1955-1967 podařilo dohnat Mercedes a Rolls-Royce z hlediska kvality. Se svým prvním francouzským dieselovým motorem sériové výroby ukázal Peugeot 403, že je vhodný pro hromadnou výrobu. V dobách jeho vrcholu byl Peugeot vyhledávaným ojetým vozem, který mohl konkurovat modelům Mercedes i cenově. Jeho výbava včetně posuvných a polohovatelných sedadel byla sofistikovaná a při tak velkém výběru - od limuzíny a kombi přes dodávkové vozy až po Columbo kabriolet a 403 Familiare se 7 sedadly – se tu najde něco pro každého.

V kupé verzi Peugeotu 504 se skrývá nejen srdce lva, ale také temperament dostihového koně. Při nejmenším. Neboť designeři v Pininfarina ze severoitalského Cambiana byli a jsou činní kromě Peugeotu také u Ferrari, Alfa Romeo a Maserati. Model 504 kupé byl představen v roce 1969, a to měl být jen začátek tradice velkolepých Peugeot kabrioletů a kupé. Ovšem tak extrovertní jako italský sportovní vůz kupé není, zůstává raději při zemi. Zatímco v Pininfarina navrhli a svařili karosérii, Peugeot vedl finální montáž v mateřském závodě v samotném Sochaux: robustní a osvědčený 1,8 litrový čtyřválec, později následovaný V6 s 2,7 litru, má v sobě 136 koní. Dodnes je tu znatelný elegantní italský rukopis, pouze tvrdá sedadla v ojetém Peugeotu mohou být pro někoho výzvou.

Peugeot 407 kupé je předposlední úspěšný model v tomto typu karoserie Peugeot. Nyní je již k dispozici pouze jako ojetý vůz, protože v roce 2011 byla jeho výroba ukončena. Oficiální premiéru měl v roce 2005. Zatímco 407 kupé bylo první čtyři roky vybaveno ještě benzínovými motory, v druhé polovině výrobního období se vyrábělo pouze s dieselovým motorem. Verze biturbo nabídla majestátní 204-240 PS. Kritikům se zdál design méně originální, mřížka chladiče byla příliš agresivní, karoserie prý nedostatečně vyzrálá. Ale mezi znalci se model dočkal velké chvály. Kupé Peugeot 407 oceňují pro jeho elegantní vzhled, dobrou přilnavost pneumatik i při rychlosti 240 km/h a výbornou dynamiku jízdy, na které má svůj podíl i pohodlné servořízení. A konečně velmi přesvědčivý je i příjemně a detailně zařízený interiér.