Najděte ojeté BMW i8 na AutoScout24

BMW i8

BMW i8 a výkon

BMW i8 je koncepční vůz od BMW i. První studie s názvem “ BMW Vision Efficient Dynamics “ byla představena na IAA 2009, přepracovanou follow-up studii BMW i8 ukázala bavorská automobilka o dva roky později na IAA 2011. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout sportovní vůz ve zcela novém designu se spotřebou malého vozu. Možné to je mimo jiné díky nově vyvinutému plug-in hybridu eDrive , který na rozdíl od typuBMW i3 Concept kombinuje dva elektromotory se spalovacím motorem. Model šel do výroby na konci roku 2013.

Na přední nápravě je BMW i8 opatřeno elektrickým pohonem modelu BMW i3 Concept , který byl speciálně upravený a má výkon až 104 kW. Druhý, menší elektromotor je připojen k zadní nápravě na 6-rychlostní dvouspojkovou převodovku a poskytuje výkon až do 25 kW. Kromě toho obsahuje tříválcový vysoce výkonný spalovací motor TwinPower s turbodmychadlem a objemem 1,5 litru. Samotný agregát již poskytuje točivý moment 300 Nm a výkon 120 kW. Tyto tři hnací koncepty v jednom zajišťují BMW i8 celkový výkon 262 kW, vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti až 250 km/h. Není pochyb, že to mohou nabídnout i další sportovní vozy - ale třešničkou na dortu vozu BMW i8 je jeho rekordně nízká spotřeba - pouhých 2,7 litru nafty na 100 km a emise pouze 99 g CO2/km. Celkově vzato by měl i8 zvládnout 700 km s 1 plnou nádrží a napájením pomocí baterie, případně 650 km za předpokladu, že nepoužijete elektromotory. Ty čerpají energii z lithium-iontových baterií, které mohou být snadno nabíjeny přes zásuvku.

BMW i8 a technologie

Model i8 má velmi lehkou konstrukci, proto mohly být výkon a spotřeba dále zdokonalovány. Motory vpředu a vzadu jsou spojeny takzvaným “energetickým tunelem”, ve kterém je umístěna baterie s vysokým napětím. Jednak tím mohlo být těžiště položeno velmi nízko a jednak tím bylo dosaženo optimálního 50% rozložení zatížení mezi dvěma nápravami. Samotné osy jsou typicky sportovního rázu, tedy velmi ploše položeny, čímž se zamezilo rušivým vlivům pohonu na řízení vozidla.

BMW i8 a jeho vzhled

Design BMW i8 se na ulici jen tak nevidí. Plochý a zároveň zaoblený tvar, velké okenní plochy, křídlové dveře připomínající stroje z budoucnosti, jak to známe z různých filmů. K tomu přidejme LED světlomety ve tvaru písmene U, černé „véčko“ na kapotě, které sahá až k čelnímu sklu, nebo trojrozměrné výfuky - futuristický design, který nabízí pohled na automobily zítřka. I přes svůj dynamický vzhled sportovního vozu nabízí BMW i8 dvakrát dvě sedadla, která pojmou čtyři osoby, a hodí se také jako pomocník na nákupy.

BMW i8 a pohodlí

I když se palubní deska, uspořádání větracích otvorů a displej podobají interiéru BMW i3 Concept, tyto prvky se zde dočkaly sportovnějšího vzhledu. Jinak tu řidič najde v podstatě vše, co se v současné době stále více etabluje jako standardní vybavení – například tlačítko START/STOP nebo parkovací brzdy. K tomu přidejme trojrozměrně navržený displej, který Vám automaticky v závislosti na jízdních podmínkách ukazuje relevantní informace – samozřejmě včetně zbývající vzdálenosti a informace, které hnací ústrojí je v současné době aktivní. Samotná kabina vozidla je podélně rozdělena baterií, a tím klade důraz na sportovní charakter vozidla.