Najděte ojeté Opel Mokka na AutoScout24

Opel Mokka

Opel Mokka přichází na trh v roce 2012 jako kompaktní SUV

Na severoamerickém trhu se řadil Chevrolet jako značka koncernu General Motors (GM) s klasikou jako Chevrolet Blazer již tradičně mezi prodejce sportovních užitkových vozidel (SUV) a pickupů. Poté, co si SUV získalo v Evropě na popularitě, přidala GM Group na počátku 90.let jedno SUV do svého programu, které bylo uvedeno na evropský trh pod názvem Opel Frontera Tento model vychází z japonského offroaderu a dlouho zůstal jediným terénním vozem Opelu v této třídě. Kompaktní SUV se objevilo teprve v roce 2006, když z výrobní linky sjel Opel Antara vyrobený v Jižní Koree. Asijské know-how Američani využili i v následujících letech k vývoji ještě menšího SUV, který měl doplnit modelovou řadu SUV směrem dolů. Ve většině evropských zemí byl tento nový vstupní model SUV pojmenován Opel Mokka a byl představen na místních trzích od konce roku 2012.

Koncept crossover pro Opel Mokka

S délkou dobrých 4,30 metru a šířkou 1,80 metrů Mokka působí mnohem kompaktněji než Opel Antara, který dosahuje celkové hmotnosti téměř dvě tuny, v závislosti na typu výbavy. Pro srovnání: Opel Mokka vážil sotva 1,5 tuny. Při navrhování karoserie Opel Mokka se konstruktéři inspirovali známým konceptem crossoveru. Tak vzniklo poměrně vysoké (1,65m) kompaktní SUV od Opelu s dynamicky působícími krátkými převisy a stylovými prvky offroaderu. K tomu přidejte střešní nosič, ozdoby z umělé hmoty nebo ochranu proti podjetí vpředu i vzadu.

Opel Mokka lze objednat i s pohonem všech kol

Kromě zařazení crossoveru mezi SUV a kompaktním sedanem byl Opel Mokka k dostání s různými pohony. Standardně byl Mokka vybaven konvenčním pohonem předních kol. Volitelně byl možný i adaptivní pohon všech kol, který poskytl v závislosti na povrchu a jízdní situaci více optimální rozložení sil na přední a zadní nápravu. Pohon všech kol byl k dostání u Opel Mokka s většími benzinovými motory a pro naftové motory.

Zážehové a vznětové motory pro kompaktní SUV Opel Mokka

Jako benzíňák byl Opel Mokka uveden na trh v roce 2012 ve dvou výkonnostních úrovních. V tomto vstupním modelu s pohonem předních kol pracovala 1,6-litrová jednotka, která disponovala výkonem až 85 kW (115 koní). Průměrná spotřeba byla podle výrobce 6,5 litru, což odpovídá hodnotě CO2 153 g/km. Pro benzínovou verzi s pohonem 4x4 byl v nabídce 1,4 l turbomotor s maximálním výkonem 103 kW (140 koní) a průměrnou spotřebou 6,3 litrů paliva Super (149 g/km CO2). Větší motory byly kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou. U nafťáků výrobce vsadil na 1,7-litrový common-rail, který v Opel Mokka zmobilizuje až 96 kW (130 koní). V závislosti na variantě is zákazníci mohli objednat diesel s různým pohonem, stejně jako s manuální nebo automatickou převodovkou. Až na Opel Mokka s automatickou převodovkou jsou všechny modely vybaveny systémem Start-Stop.