Najděte ojeté Bugatti Veyron na AutoScout24

Bugatti Veyron

Modelem Bugatti Veyron VW oživuje automobilovou legendu

U sportovního vozu tohoto typu s prodejní cenou ve výši jednoho milionu euro se nedá vždy počítat se ziskem. Náklady na technický vývoj jsou příliš vysoké, vyrobených sérií je pak pomálu. Italští výrobci automobilů, kteří v tomto segmentu zaujímají vedoucí pozici, v posledních desetiletích ztrácejí svou ekonomickou nezávislost a představují se jako prestižní značky velkých společností, jako je Fiat s Ferrari a Maserati. Wolfsburský koncern Volkswagen byl od roku 1998 vedle turínské automobilové dynastie druhým hráčem na trhu automobilových superlativů. Nástupem Lamborghini, kde měla dceřiná společnost VW Audi hlavní slovo, si automobilka z Dolního Saska zajistila i obchodní název francouzsko-italské automobilové legendy Bugatti. V historickém výrobním závodě v alsaském Molsheimu založil VW novou továrnu. V roce 2005 bylo v Alsasku poprvé po téměř půl století vyrobeno sportovní auto pod značkou Bugatti Veyron.

Projekt Bugatti a honba VW za rekordem

Tento model, vymyšlený inženýry a designéry VW, byl pojmenován po závodním jezdci Pierrovi Veyronovi, který pro Bugatti nasbíral četné úspěchy ve 30. letech. Volba názvu a odkaz na motosport zdůrazňovaly, co měl nový majitel v plánu: modelem Bugatti Veyron měl vzniknout výjimečný automobil, který měl sbírat rekordy a vyzařovat image Volkswagenu. Jediný ústupek jízdní normalitě: vůz musel splňovat technické podmínky pro silniční povolení. Neboť i když měl mít projekt Bugatti původně ukázkový charakter, Wolfsburští přesto výhledově plánovali prodej menší série o 300 kusech.

Bugatti Veyron je se 407 km/h jedno z nejrychlejších kupé na světě

Bugatti Veyron možná na první pohled nepůsobilo jako nositel nových technologií, dvoumístné kupé nicméně dokázalo, že Volkswagen byl i bez Porsche schopen vyvinout osvědčené závodní postupy. Jádrem modelu Bugatti Veyron s mohutným čumákem a pohonem na všechna čtyři kola byl dvojitý vidlicový motor se 16 válci a 8 litry, vyvinutý exkluzivně pro tento model, který mobilizoval 736 kW (1001 koní). Maximální rychlost činila 407 km/h. Tato hodnota z Veyronu učinila jeden z nejrychlejších sériově vyráběných vozů na světě. Jeho tah umožňují čtyři turbodmychadla, s jejichž pomocí tento vůz z uhlíkového vlákna zrychlí za 7,3 sekundy z nuly na 200 km/h. Netrvalo více než 2,5 sekundy, než řidič Bugatti Veyron dosáhl stokilometrové rychlosti. Speciální pneumatiky, nastavitelný zadní spoiler a hydraulika, která vyrovnává karoserii Veyronu při vyšších rychlostech, zaručují bezpečné ovládání v extrémních situacích. Poněkud lhostejně na nás působí přístup tohoto závodního stroje k životnímu prostředí: s 960 g emisí/km CO2 v městském provozu a spotřebou až 100 litrů na 100 kilometrů při plném zatížení, má Bugatti Veyron na účtě také jeden negativní rekord.