Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.

Nejlepší aditiva do nafty

Vlastníme-li vůz s dieselovým motorem, měli bychom se o něj také odpovídajícím způsobem starat. Jen tak totiž motor vydrží co nejdéle jako nový a zamezíme velké spotřebě paliva. Naftový motor auta je spalovací zařízení, které spaluje naftu a mění ji na energii, která auto pohání.

Dieselový motor je motorem s vnitřním spalováním, kde se palivo spaluje přímo v prostoru motoru. Tento druh spalovacího motoru najdeme u většiny vozů. Jeho velkou nevýhodou je vytváření emisí a s tím spojené znečištění prostředí. Pro správný chod naftového motoru je třeba pravidelně měnit motorový olej. Aby motor šlapal jako hodinky, je dobré do něj také přidávat takzvaná aditiva. Jaká jsou ta nejlepší aditiva do nafty si blíže povíme v tomto článku.

Jak funguje naftový motor

Naftový motor neboli vznětový motor využívá pro svůj chod naftu. Dieselový motor je v porovnání s benzinovým hlučnější, ale také silnější, a dá se říci, že i efektivnější. Nejlepší naftový motor se těžko určuje, záleží na typu vozu. V zásadě ale rozlišujeme naftový motor dvoudobý a čtyřdobý. Na rozdíl od benzinové motoru je palivo do naftového motoru dopravováno mimo vzduch čerpadlem. Často narazíme na vznětové motory vylepšené turbodmychadlem pro vyšší výkon vozidla.

Jaká jsou ta nejlepší aditiva do nafty?

Jestliže do nafty budeme pravidelně přidávat aditiva, prodloužíme tak značně životnost naftového motoru a zamezíme také jeho rychlému korodování. Je známo, že ta nejlepší aditiva do nafty dokonce snižují spotřebu paliva. Aditiva dělíme podle sezóny na letní a zimní. Tato multifunkční přísada zvyšuje cetanové číslo nafty a tím snižuje spotřebu paliva a chrání celý palivový systém před korozí. Aditiva je dobré do nafty přidávat i z toho důvodu, aby se nezanášely trysky. Zároveň snižují hlučnost motoru, určitě se tedy vyplatí je vyzkoušet. Účinnost aditiv vyprchá po zhruba 15 tisících kilometrů, poté je třeba nasadit aditiva nová, motor a celá soustava pak totiž nejsou dostatečně chráněny před vznikem nečistoty, koroze a dalších problémů. Aditivum se běžně promíchá s naftou v poměru 1:1000. Aplikace je skutečně jednoduchá, složka se totiž nalije přímo do nádrže při tankování paliva. Jediným mínusem by mohla být jedině finanční náročnost. Cena aditiv totiž není zrovna nejnižší. Také názory na používání aditiv v naftě se liší odborník od odborníka. Obecně se ale dá říct, že většina výrobců aut aditiva svým spotřebitelům doporučuje. Dnes už na trhu dokonce najdeme prémiová paliva s obsahem aditiv. Takové palivo je samozřejmě radost tankovat, neboť nám ušetří práci v podobě dodatečného přidávání aditiv do nafty. Při výběru aditiv bychom měli dbát především na kvalitu a nešetřit. Mezi nejlepší aditiva do nafty patří například značky VIF, Ekolube, Liqui Moly nebo Castrol.

Frekvence výměny oleje v naftovém motoru

U naftových motorů se doporučuje olej měnit již po maximálně 15 tisících kilometrů. Tehdy končí účinnost aditiv, která motor čistí, v naftě se začnou usazovat saze a čistota a funkčnost motoru tak klesají. S nimi se pak zvyšuje riziko technických závad na voze.

Všechny články

antrieb

Co je třeba vědět o funkci start-stop a startéru?

Radce · technika motorových vozidel
antrieb

Spalovací motor - jak funguje?

Radce · technika motorových vozidel
kfz-technik batterie

Nabíjení autobaterie v kostce

Radce · technika motorových vozidel
Zobrazit méně