Přeskočit na hlavní obsah
AutoScout24 je Vám nyní z důvodu údržby k dispozici jen v omezeném rozsahu. Týká se to některých funkcí, např. kontaktování prodejců, přihlášení nebo správy Vašich vozidel k prodeji.

sDrive

Pojem sDrive označuje vozy německé značky BMW s pohonem pouze zadních kol. Název sDrive si automobilka nechala zaregistrovat už v roce 2008, v současné době se ale jedná o méně populární verzi.

Důvodem je zejména obliba a vysoká prodejní čísla modelů xDrive s pohonem na všechna čtyři kola.

Pohon na zadní nápravu

Prvními modely s sDrive byla generace BMW X1 E84. V současné době dává BMW označení sDrive modelům, jejichž jména nezačínají číslovkami – jako je tomu třeba u řady X. Primárním důvodem vzniku označení sDrive bylo odlišení verzí s pohonem zadních kol od modelů s pohonem všech kol, které je označeno jako xDrive.

Systém sDrive bude pravděpodobně vyhovovat všem řidičům, kteří nežijí v horách a nemusí projíždět zasněženým terénem. Poskytuje stejnou kvalitu, která je pro vozy BMW typická, a navíc je ve srovnání se systémem xDrive méně náročný na spotřebu paliva.<

xDrive

xDrive naopak umožňuje variabilní rozdělování hnacích sil mezi přední a zadní nápravou. Funkce nemá prakticky žádná omezení a systém automaticky rozpoznává potřebu upravit rozdělení hnací síly. Navíc reaguje velmi rychle a předchází rychlejšímu protáčení jednoho kola. To se hodí například při projíždění zatáček vyšší rychlostí, kdy eliminuje přetáčení i nedotáčivost. Systém xDrive přidá jízdě na živosti, řízení je tak příjemnější a především bezpečnější.

Podle údajů výrobce je systém xDrive téměř bezúdržbový. Pouze v případě častého intenzivního zatížení doporučuje automobilka výměnu spojky a oleje po ujetí 150 tisíc kilometrů.

Srovnání ceny

Modely vozu se systémem sDrive jsou o něco levnější – za variantu xDrive si řidiči u nového modelu připlatí v přepočtu 40 až 60 tisíc korun. Pokud se chystáte na nákup nového vozu a rozhodujete se mezi těmito systémy, zvažte především charakter terénu, kde jezdíte nejčastěji. V případě, že jezdíte hlavně po městě, vystačíte si s sDrive. Pokud se s vozem naopak často pohybujete v náročném terénu, pak stojí za uvážení pořízení čtyřkolky, tedy xDrive.

Určité modely, například Z4, jsou dostupné pouze se systémem sDrive. U sérií BMW X3, X4 a X6 je to přesně naopak – stejně jako mnoho dalších SUV mají pohon výhradně na všechna čtyři kola. U sérií X1 a X5 si můžete mezi aDrive a xDrive vybrat sami.

Vozy BMW mají legendární pověst a díky jejich špičkovým jízdním vlastnostem si získaly přízeň milionů řidičů.

První vůz s pohonem sDrive: Model BMW Z4

BMW řady Z4 se jako první vozidlo z dílny této značky pyšní pohonem zadní nápravy. Jde o sportovní roadster a nástupce modelu Z3. Výroba Z4 se systémem sDrive byla zahájena v roce 2002 v USA. V první generaci byl vůz k mání ve dvou verzích, jako roadster nebo kupé. Druhá generace, vyráběná v rodném Německu od roku 2009, už nabídla sklápěcí střechu. Vůz je v nabídce se čtyř nebo šestiválcovým motorem a dokonce i s osmistupňovou převodovkou sportovního typu. Nejsilnější verze motoru nabídne výkon až 250 kW. Model BMW Z4 s sDrive určitě stojí za to vzít do užšího výběru, pokud hledáme sportovní auto s pohonem zadních kol, určené na rychlou jízdu.

Všechny články

antrieb

Co je třeba vědět o funkci start-stop a startéru?

Radce · technika motorových vozidel
antrieb

Spalovací motor - jak funguje?

Radce · technika motorových vozidel
kfz-technik batterie

Nabíjení autobaterie v kostce

Radce · technika motorových vozidel
Zobrazit méně